Alice Cehlin

Alla inlägg den 24 maj 2012

Av Alice - 24 maj 2012 18:23

Idag blev det en helt kravlös runda på 4 km och det var precis vad vi orkade med i värmen kändes det som även om det var svalare idag än var det var igår. Jag jobbade ingenting i galoppen utan vi körde mest på skritt och sen jobbade vi lite mer i traven istället.


Jobbade på min sits och händerna och gud vad jag rider dåligt alltså. Jag hade behövt någon som var på mig i varje steg och sa hur jag skulle göra för att verkligen få någon skillnad! Stella kändes himla fin iaf, dock lite tjurig i munnen men sen släppte det och hon jobbade bra. Utnyttjade backarna lite och hon fick öka uppför och minska nerför. Detta fungerar jätteba och hon lyssnar verkligen på halvhalterna.


Satt även och funderade över vad jag tycker har utvecklats mest på Stella och kom fram till följande: Stella har blivit mycket lättare att fatta höger glopp på, kan göra tempoväxlingar bättre i alla gångarter, blivit säkrare på foten, innan kunde Stella ramla över ett gruskorn och sist men inte minst har jag och Stella hittat varandra bättre och vi rider som ett team nu och hjälper varandra. Härlig känsla är det.

 

Bilder från igår och sista bilden gillar jag verligen, mina två älsklingar.  

Av Alice - 24 maj 2012 18:15

Vilket otroligt vackert väder vi har och det tjatar jag om i varje inlägg typ. Men det är verkligen så härligt ute med allting grönt och blommor överallt. Det har varit en toppen dag idag och mitt självförtroende har varit på topp. Tre MVG av tre kurser och det ser ljust ut med tanke på högskolan. Jag hoppas verkligen jag har tillräckligt med poäng för att komma in.


Det är inget kul som har hänt annars idag mer än att jag faktiskt har lyckats hålla mig rätt bra ifrån godis och kakor. Jag måste kämpa. Imorgon lutar det åt att Olof och jag tar en tur till Tingsryd, andra gången för denna veckan. Jag måste köpa E-vitamin då den börjar ta slut kanske även kraft grov. Ska till skolan mellan 8-8,30 imorgon och lämna in min bok i personlig utvecklng och sen ska jag till tandläkaren för att laga mitt första hål i mitt liv. Bäst de lagar alla hål som börjar komma nu innan jag måste betala för mig.


Nu ska jag fixa till mig lite och dra mig mot personalmöte :)

 

Av Alice - 24 maj 2012 10:46

Idag blev det en hemsk start på dagen. Olof skulle tagit bussen vid kl 7 men mobilen ringde inte så försov oss efter en timme vaknade jag och sen blev det panik. På 20 minuter fixade jag mig och åt mat. Skolan har iaf gått bra idag men bröt ihop då jag skulle hålla tal inför studenten. Börjar bli sorgligt nu. Lite betyg hoppas jag också ska trilla in nu i dagarna. Stella ska gå ett litet kravlöst pass i skogen idag och sen ska jag på personalmöte på jobbet. Ha en bra dag

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards