Alice Cehlin

Alla inlägg den 17 maj 2012

Av Alice - 17 maj 2012 21:07

   


Den ena är från dressyrträningen och där är även min tränare med. Sen är de andra två från hoppträningen den första är från uppvärmningen och hoppbilde är från framhoppningen, om man tittar i spegeln är det bättre bild där.  

Av Alice - 17 maj 2012 20:44

Min kondition kanske inte är helt körd ändå. Jag sprang hem från linn och det är ändå en bit men jag var inte så trött och det är positivt. Vi gick även en rätt bra runda och det var jätteskönt att komma ut och röra på sig. Linn sprudlar ju av energi och är alltid glad, det gör att jag också får energi. 


Ikväll ska mamma och jag ha filmkväll. Är inte så ofta som vi gör något tillsammans och idag när inte Olof är här passar vi på att titta på en oscarsfilm, som Olof brukar rata :) Jag förstår honom för ofta är de inte alls bra. Mamma har tagit bilder från hoppträningen och det är en från marken och en suddig över hindret men där spegelbilden blev bra så de kommer upp här under kvällen :)

Mamma och jag.  

Av Alice - 17 maj 2012 18:11

Nu ska jag äta lite och sen ut på promenad med Linn, himla kul att träffa henne lite och motion behövs alltid. Kvällen kommer annars bestå av massa plugg. Jag har bland annat jätte mycket att plugga i naturkunskapen och sen även samhälle så kvällen kommer troligtvis inte bli jätte intressant för min del. Olof ska på intoduktion imorgon på sitt nya jobb i sommar och sen ska vi på äventyr.


Nu mat :)    :

Av Alice - 17 maj 2012 18:01

Idag var det hoppträning och det var tidigare och efterso jag ska bli godkänd i personlig utveckling och profil var jag tvungen att sluta tidigare på jobbt och gå på träningen. Inte mig emot jag skulle ju ändå hoppträna det var bara synd att det knipade sig på jobbet samtidigt som träningen var.


Iaf Stella var inte alls pigg på att åka iväg idag igen och den där riktiga powern som bukar finnas i Stella på hoppträningar var som bortblåst idag. Hon gjorde det hon skulle och gjorde det riktigt bra, hopade upp sig fint och var noga med benen. Jag behöver träna på att vara still i handen och inte jobba så myckt med kroppen utan mer med benen. Men när jag bara använde skänklarna lossnade det och hon gick bra. Slutade på ungefär 90 cm. 


Stella kändes kissnödig men ville inte kissa. Jobbigt men annars var hon ju jätte fin så inget fel på henne, utan det har nog bara blivit för mycket för henne just nu. Även om hon är van vid att gå lika många pass som nu är det annorlunda när man rider för tränare och någon har ögonen på sig hela tiden. 


Eftersom hon kändes som hon gjorde idag beslutade vi oss för att låta henne vila imorgon och alltså inte följa med på ett äventyr till. Utan hitta glädjen och motivationen igen. Imorgon och följande två veckor fram kommer jag att jobba med mitt betyg i profil på Stella. 

 

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards