Alice Cehlin

Alla inlägg den 10 maj 2012

Av Alice - 10 maj 2012 19:20

Har precis kommit hem från en mysig promenad i ösregn med Linnsan. Det ösregnade verkligen och jag kände mig som en dränkt katt, Enzo var också med och han var totalt genomblöt. Liten söt hund. Stella har fått sitt täcke på sig och kraftfoder. Det började regn precis i samma stund som jag lämnade stallet för tredjegången men då var det så varmt så hon hade svettats i täcket, nu däremot är det lite kallare.


Jag har gjort Olofs sista två paketer till imorgon och jag hoppas verkligen att han bli glad. Jag brukar verkligen lyckas med mina paket och de brukar bli snygga men de två sista kunde ställt upp i fulhetstävling! Hehe.

Nu ska jag äta och plugga religion sen ska jag till Olof och sova där i natt.


Imorgon blir det jobb 13-19,15. 

 

Söta kalvar som inte har något som helst med inlägget att göra men jag tyckte de var gulliga :) för övrigt är det Olof som har tagit bilderna.


Av Alice - 10 maj 2012 13:33

Idag har Stell varit på en tur till tandis också. Hon var jätteduktig och gick in dit utan problm och tandläkaren trodde egentligen inte hon hade behövt något lugnande men fick det iaf. Han sa även att hon såg fin ut och det är ju alltid kul att höra.


Han började med att titta på munnen i största allmänhet och kunde snabbt konstatra att det var i lanerna problemt sitter. Tidigare har hon troligtvis haft en inflamation där som bildat små pucklar och det är de som gör att hon ibland slår med huvudet och kanske också anledningen till att hon vinklar på huvudet. Det är inte allvarligt just nu med tanke på att det kom för längesedan och nu läkt ihop. Han sa även att det kanske aldrig blr bättre än vad det är.


Han rådde mig till att fortsätta rida på novabettet då det är mest skonamt men jag ska även inörskaffa ett hack då hon vilar munnen helt. Om jag absolut ska rida med stångbett eller liknande måste det opereras dock, tyckte han. Tycker inte att det är aktuellt så vi fortsätter som vi gör. Man ska dock veta att det är handen tillsammans med bettet som gör skillnaden så naturligtvis måste jag tänk på att inte bli hård i handen. Tredelade bett är iaf förbjudna tyckte han och jag drog en lättnandes suck öer att ja inte använt det.


Det var den stora grejen egentligen men det raspades även till en del kanter som var vassa. Annars tyckt han att allt såg bra ut och det var ju skönt det :)

 

Av Alice - 10 maj 2012 13:22

Idag blev det ett litet pass innan Stella skulle till tandläkaren. Red i skogen och hon kändes ovanligt fin. Fokus var då på min ridning och om det verkligen är enbart mitt fel till vinklingen på huvudet. Red mycket raktällt och mjukade upp sidorna. I traven fick vi jobba en del men sen kom det fin stabil form. I galoppen jobbade jag också mycket menhon kändes med på noterna och var fin emellanåt, idag var det mer tryck och inte som igår att hon kurade ihop sig. Mer framåt tänk!


Mn sen hände det något fantasitsk. Jag var inte riktit nöjd med henne så när rundan i skogen var slut tog jag den på andra hållet och då var ju Stella redan med på noterna och uppmjukad. Och vad hände då? Jo hon vinklade inte huvudet. Alltså tror jag det handlar om att hon är lite stel och nu när jag ändrade min ridning blev det en positiv överraskning. :) Jätte skönt att jag har kläm på vad det är sm händer och sker.

          

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards