Alice Cehlin

Alla inlägg den 16 maj 2012

Av Alice - 16 maj 2012 21:59

Nog märktes det att jag red dressyr igår för himla vilken fin häst jag hade idag. Red en runda i skogen på lite mer än en timme och klättrade en hel del. Jag försökte tillämpa de tips som jag fick igår och höll bra kontakt med munnen och satt emot med sätet i avsaktningarna och allt det där. Stella skötte sig kanon och var bara lite tjabbig ibland. 


Galoppen släppte mycket tidigare än vanligt och hon galopperade med hela ryggen och bra form. Härlig känsla när allt stämmer. Mums på Stella bus idag :)

Imorgon är det hoppträning, blir en intensiv vecka för Stella men så länge hon tycker det är kul gör det inget. 

 

Av Alice - 16 maj 2012 21:49

Då är man fast. Polishelikoptern precis över huset, 2 piketbussar, insatsstyrkan, 5 civilpolisbilar och 5 vanliga hmm hur ska denna natten sluta? Livrädd. Än så länge har det varit minst två skottlossningar och hells angels fest är avbruten pga teknisk undersökning då tre personer är gripna. 


Det hela började med att outlaws medlemmen mördades och idag har det varit begravning. Eftersom hells angels håller till i grann staden har de fest här. Det blev ju naturligtvis ett himla liv med både hells angels och outlaws i samma stad. Tur att man har två jägare runt sig med stussare om någon kommer hit. Fast vem skulle vilja skada oss som är helt outstanding?

Av Alice - 16 maj 2012 09:49

Funderar på att byta in min dressyrsadel och lägga till mellanskillanden och köpa en Bates dressyrsadel istället. Jag gillar verkligen min sadel men eftersom den är i syntet och hälften mocka eller liknande tycker jag inte att det blir det där bra geppet och känslan. Hmm får fundera på detta mer och skaffa mig lite mer tips om vad andra tycker om Bates sadlar. Det är ju i princip samma som jag har nu fast i läder. Den är fortfarande luftstoppad och utbytbara koppjärn så nja varför inte?


Något annat som måste inhandlas är dressyrschabrak och nya tyglar till mitt svarta träns. Igår när jag kollade närmare på tyglarna har de börjat fransa sig, men det är ju gentligen inte så konstigt, jag använder tränset nästan varje gång jag rider och tränset har ingen super kvalité och tyglarna har ännu sämre. Mitt svarta dressyrschabrak har gått sönder och det innbär att jag har ett dressyrschabrak som går att visa för folk. Jätte sugen på ett Lamicell, men pengarna ska räcka till mycket och jag är väl kanske inte den mest sparsammaste människan. 


Stella fick fullständigt krupp på mina catago dressyrskydd igår, hon stog och bara studsade och ville bli av med dem. Får försöka se om hon vill ha dem nästa gång, det kanske bara var för att hon inte riktigt var van vid dem, annars blir det nya skydd också. Hejdå lönen, hejdå skattepngar och hejdå födelsedagspengar ;)


Varför ska man ha så mycket utrustning egentligen, mamma pratade med mig om dt igår och kunde konstatera att den hästen hon red hade en sadel och ett träns samt två schabrak ja men visst det var längesedan men ingen tvingar ju en att köpa allting. Det är ju precis vad man tycker och prioriterar.

 

Av Alice - 16 maj 2012 08:09

Idag har jag fruktansvärt ont överallt, i mage, rygg, ben och rumpa jag ser ut som en gammal tant med ledproblem som dessutom har skitit på sig. Men det är ju iaf ett tecken på att jag jobbade lite på gårdagens träning. Känner mig riktigt nöjd nu efterråt och tror att det blir bra med dressyren med lite fler träningar och framför allt mer kontinuerligt.


Idag står följande saker på schemat. Gå med Enzo, hänga ut tvätt, städa huset, gå i skolan 12,30-13, hem till Olof för lunch, hjälpa Olof med han plugg och plugga själv. Till stallet rida Stella en klättrrunda så hon får sträcka ut lite på kroppen, hon kanske också har träningsvärk. Städa i stallet och sen hem och packa jobb kläder och vidare till Olof där jag är i natt. Fullt upp minst sagt. Har troligtvis en redvisning någon gång idag också....


Det som känns mest skönt är att jag har massa roigt som händer de närmaste dagarna och som jag verklien ser framemot. Något att längta efter är alltid roligt. Solen skiner idag och jag tror att det blir en riktigt bra dag. 

Nu ska jag äta min gröt och sedan iväg på promenad, ha en bra dag :)

     

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards