Alice Cehlin

Alla inlägg under februari 2013

Av Alice - 21 februari 2013 19:59

Jo det var jag det! Tji fick Alice. Åkte in till skolan med världens bästa känsla, Olof gjorde mysig frukost och jag tog det lugnt på morgonen utan att stressa llting var helt underbart. Jag satte mig i en varm bil, hade min nya tjocka vinterjacka från 8848 och allting var toppen. Idag skulle bli en dag utan stress! Köpte en mango smoothi och drack och bara njöt, sen ringde teefonen. Jobb.


Bea var på väg in till stan för fika med mig och kunde inte vända. Det fick bli en snabb tur på stan och en gigantisk fika på Weynes. Underbart gott. Olof och jag hjälptes sedan åt i rekordfart i stallet och sen blev det jobb. Snälla Hans tog in hästarna och nu sitter jag och väntar på mat. NU blir det pust och tacos, mums!

 

Av Alice - 21 februari 2013 08:16

Idag snöar det inte iaf och det känns skönt. Drömde att det var vår ute så blev besviken när jag tittade ut och fick se snö. Usch. Idag är det skola och jag hoppas på en roligare föreläsning än den vi hade igår. Vi hörs under dagen. Ha en bra dag.

Av Alice - 20 februari 2013 21:42

Just tittat på mästerkocken som jag fullkomligt älskar, jag verkligen älskar mat. Det roligaste är att det går att variera så mycket och att det blir så gott, för det mesta iaf. Olof är jätteduktig på att laga mat och jag hjälper gärna till bara han håller i kryddorna. Jag hade en riktig tuff dag i skolan med fyllon och en alldeles för invecklad föreläsning som jag inte fattade. Jag fick hjälp i stallet så jag i lugn och ro fick i mig mat och kunde tina upp mina fingrar och tår.


Snön fortsätter att yra och tycks aldrig ta slut. Jag planerar att rida Stella något lite mer krävande imorgon men har inte funderat mer kring det, mer än att det ska göras. Imorgon går jag i skolan 10-12 och sen kommer Olof och Beatrice för att fika och gå i stan. 

 

Av Alice - 20 februari 2013 15:00

Idag blev det en skrittur barbacka på Stella. Stella har som vanligt om vintrarna fått skav vid ryggen, hon har börjat fälla och då blir det så. Är som ett bogskav fast på ryggen och kombinationen med tungt täcke och sedan sadel och schabrak med kant precis där gör det inte bättre. Därför blev det barbacka idag när vi ändå bara skulle skritta i den djupa snön. Jag är inget fan av barbacka dels för att jag tycker att jag känner mig osäker och dels för att trycket blir konstant på ett ställe. MEN barbacka är bra för balansen så ibland kan det inte skada. 


Stella tyckte det var jätte obehagligt till en början, sitt still om du ska sitta på min rygg typ. Men sen tyckte hon det var helt okej och slappnade av fint. Snön är både bra och dålig för hästarna och det gäller att tänka lite på det när man lägger upp passen. Snön är jobbig för hästarna men ett bra motstånd och gör att de lyfter lite mer och jobbar med ryggen men allt för länge i snön blir bara jobbigt. 

 

Nöjd med Stella för dagen iaf, hon var avslappnad och fin i sidorna. Gjorde det hon skulle och tutade på bra i skritten.

Av Alice - 20 februari 2013 13:38

På väg till skolan eller måste vänta på tåget först. Kommer säkert bli en rolig föreläsning, entusiasmen spirar!

Av Alice - 20 februari 2013 11:06

Vilken otroligt smärtsam träningsvärk jag har, tack syrran för det! Jag kan knappt röra mig och att gå i trappa är nästintill uteslutet. Vaknade tidigt men lyckades somna om och nu har jag precis kommit hem från stallet. Jag älskar såna dagar där man känner att man har all tid i världen, idag är en sån dag. När jag hade mockat allt hade jag god tid på mig att mysa med Stella och efter ridningen hade jag tid till att städa allt och torka alla golven i fikarum, hall och sadelkammare. Underbart.


Det vräker fortfarande ner snö och jag är glad för att slippa köra i detta värdet till träningen. Jag ogillar skarpt att ge mig ut på vägarna med transport när det är mycket snö och is. Jag anser att det inte är värt det, jag missar gärna en träning eller två eller fler för att få behålla stella i livet utan transportskräck för att vi hamnat i diket och ingen kan ta sig ur. Hur sakta man än kör är det fortfarande riskabelt. 

Nu blir det lite lunch innan skolan 15-17.

 

Av Alice - 19 februari 2013 21:25

Vilken energi jag har idag, red lång runda, gjort våfflor, bakat och tränat. Först nu sitter jag i soffan och tittar på John blund aka Leif GW. Gillar han starkt. Ätit god kvällsmat med fisk och ärtor vilket jag gillar nu har vi tagit fika och jag ska snart dra mig upp mot sängen, sjukt trött!

Av Alice - 19 februari 2013 18:00

Förutom att gå med Enzo, fotat lite, ridit Stella och fixat stallet har vi faktiskt bakat lite idag. Bakning är kul tycker jag. Det är något som ger så mycket, om man kommer hem och man möts av kanelbulls doft i dörren blir man genast på bra humör och glömmer lite av sina problem. Bakning ger mig energi och får mig att känna att jag har åsadkommit något bra och framförallt gott. Är magen glad är jag glad. Nu mera har jag börjat tänka om vad det gäller prioriteringar. Jag väljer hellre att göra saker som får mig glad och ger mig energi än att tampas med saker som egentligen bara är jobbigt och får mig på dåligt humör. Det gäller även människor, jag vill umgås och träffa människor som ger mig energi istället för att ta energi från mig. 

Dagens bakning blev chokladbollar.

     

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards