Alice Cehlin

Alla inlägg under april 2012

Av Alice - 21 april 2012 20:31

Stackars mamma och bea ligger hemma i 40 graders feber och är yra och trillar som plocke pinn. Usch säger jag bara och jag hoppas verkligen jag slipper den skiten men det ser väl mörkt ut när man typ bor tillsammans hela tiden. Jag jobbade idag kl 10-16,15. Gick bra och det var fullt ös hela tiden. Kul när det är så tycker jag. Åkte till stallet sen med Olof och fick sällskap av pappa och Enzo. 


Kvällen rullade på bra vi åt pizza igen, nu blir det en nyttig vecka framöver! Jag behöver verkligen bli lite nyttigare om jag ska få på mig min balklänning i sommar. 

Olof och jag från i somras.

 

Av Alice - 20 april 2012 21:05

Efter jobbet idag blev det raka spåret till Tingsryd och börjes. Ärendet var att handla foder men det blev lite andra nödvändiga saker som faktiskt stod med på listan till exempel en ny grimma med ludd, blev dock budgetversion men hoppas att den håller ett tag. Det blev även en burk med läderfett eller va det nu är.


Haken med dagens inköp är att det inte blir något hööks på onsdag, tråkigt men kanske lika bra. Jag hade ju egentligen köpstopp och Olof har gjort klart för mig att jag är otroligt dålig på att hålla mina löften, så jag lovade honom att inte shoppa hästsaker på onsdag. Tittade även på en sommarjacka från Kingsland och jag blev smått kär.


Bilder på dagens inköp.

   

Av Alice - 19 april 2012 20:55

Alltså dessa sjuka sakerna bara väller in just nu. 1 maj ska jag träna dressyr, hur sjukt är inte det? Jag som knappt kan fatta rätt galopp, hehe. Ja det är ju faktiskt något som jag har lovat mig själv så nu måste jag ta itu med detta, det är bra för både mig och Stella.


Imorgon bär det av till Tingsryd vi ska handla mat till de små hästarna och jag behöver titta på ett par boots till. Mina svarta ridbyxor sjunger också på sista refrängen men det får vänta till på onsdag för då blir det nämligen Kalmar! Känner att det blir rätt mycket utgifter nu så jag hoppas att min lön har några magiska summor. Imorgon kommer hovis också och jag förstår inte ens hur skorna har kunnat sitta kvar, de glappar som bara den.


Imorgon och i helgen blir det iaf jobb. Så uppdateringen kommer nog inte bli den bästa framöver.

 

Av Alice - 19 april 2012 20:41

Har precis kommit hem från en av de bästa träningarna på länge. Stella var otroligt fin hela tiden om man bortser från att hon var tjurig i munnen till en början men sen när jag började rida ihop henne mer med sätet började det släppa och hon blev kalasfin.


Markarbetet var uppbyggt som vanligt med båge in från långsidan med sidoförflyttelse och sen en volt på andra långsidan. Stella gick bra att forma i vänster men något mer motstridig i höger men sen släppte det. Ingela min tränare var på mig och sa att jag måste jobba mer med innerskänkel och det är ju sånt som man inte alltid tänker på när man rider själv fler ögon är för det mesta bättre.


Galoppen var uppbyggd på samma sätt men utan båge och en volt till samt utåtställd och frammåt i lätt sits på långsidan. Vänster var så himla fin och verkligen rund och fin jobbade med hela ryggen och vet ni vad det bästa är? Jo hon var lika fin i höger!! Helt sjukt, hon bar upp sig och orkade och jag orkade också ;) Hon var lätt att forma efter lite knack och hll samma fina höger genom hela passet, grymt nöjd!


Sen till hoppningen. Hon var lite loj först och över studsen som var typ 40 cm undrade hon om det ens var värt att lyfta på fötterna. Resten av hinderna var mest böjda spår och 6 galoppsprång från räcke till oxer och liknande samt en kombination. Efter studsen kom hon igång och sen gick det av bara tåget. Hon tog tag i hinderna och jobbade kanonbra. Höjde upp lite idag och hinderna låg på ca 90 sådär sista rundan. Det är ett stort steg för mig, jag som inte höjer i onödan hehe. Till och med mamma hajade till ;)

Tyvärr inga bilder från dagens träning.

 

Av Alice - 19 april 2012 12:23

Datorn har valt att helt lägga ner jag förstår inte hur jag ska få klart mina uppgifter i skolan! Det kanske är ett tecken på att man behöver köpa sig en ny? Iaf jag sov hos Olof i natt och åt en långfrukost på morgonen innan jag blev hemskickad för att Olof skulle på ett viktigt möte. Tanken var att jag skulle hinna fixa lite skolarbeten men nja det ser dåligt ut med det. Ska även upp till stallet en sväng mocka och ta in Stella så hon får ladda lite. Sen är det hoppträning ikväll! Ha en bra dag nu ska jag slå lite på datorn.

Av Alice - 18 april 2012 21:13

Jag har tidigare klagat och bekymrat mig över att jag inte har någon ridväg som är kantad av vitsippor men vad fel jag hade, hela backen till paddocken är fylld med vitsippor. Jättehärligt att rida igenom att vitt hav av blommar och Stella undrade för en kort stund om det blivit vinter igen.


Jag lyckades ta sönder grinden till paddocken så lilla söta Olof fick komma och laga den, jag hatar att låna saker och inte återställa dem i deras rätta skick. Stella var himla fin idag! Jag fick jobba igenom henne rätt mycket i sidorna och hon var rätt stel mellan varven men sen släppte det och konstigt nog känns hon alltid bäst i traven. Möjligen att hon blev lite för djup ibland och det är något vi får jobba med. Jag jobbade mest med serpentiner och volter samt övergångar. I galoppen jobbade jag på liknande sätt. Hon har blivit så himla fin i formen och jobbar med hela ryggen känns underbart. Tyvärr har jag inga bilder från dagens ridpass men jag hoppas att det kommer lite bilder i helgen.


Mitt stora problem nu är att Stella har lyckats slita sina skor väldigt bra och jag håller tummarna för att de sitter till imorgon också, hovslagaren kommer på fredag. 

    

Av Alice - 18 april 2012 09:35

Idag skiner solen men det är lite små kallt. Jag börjar inte förrän 11,30 idag så passade på att gå en lite längre runda med Enzo till en början var det skapligt väder och rätt skönt men sen började det blåsa som bara den, usch gillar inte blåst!


Idag är tanken att Stella ska gå ett pass på ridbanan, lite markarbete med lösgörande och bara lite allmän check för att se att allt är som det ska inför hoppträningen imorgon. Känner mig inte jätte taggad inför träning imorgon men det kommer. Det är ju alltid kul att träna och särskilt nu när jag inte har hopptränat på ett tag. 


Igår fick jag även reda på att jag troligtvis inte kommer jobba under 25 timmar i veckan utan snarare 40 timmar som en heltidare, hmm tur att det är ljusa kvällar ;) Jag gillar att jobba mycket på sommaren men har tänkt unna mig en veckas ledigt iaf.

Nu väntar duschen på mig och sen sk jag äta och köra till skola. Ha en bra dag!

   

Av Alice - 17 april 2012 20:49

Efter sen kväll på jobbet pga vissa omständigheter är jag nu hemma och snälla Hans har tagit in Stellis. Väldigt stressig dag och det är mycket som ska hinnas med på kort tid. Olof säger att jag måste tänka mer på min hälsa men nja det är svårt ibland när man vill vara alla till lags. Har iaf tagit itu och bokat tid hos naprapaten igen, kommer troligtvis behöva minst 5 gånger till.


Har två stora inlämningar nu i början av maj så har mycket och göra. Denna veckan måste Olof och jag planera vår resa till stockholm annars kommer inte jag kunna få ledigt. Hmm jag känner att jag kommer behöva många rehabtimmar i sommar.


Nu ska jag ta itu med enkät uppgift i samhällen och drömma mig bort till dagarna jag kan slappa och bara göra sådant som gör mig glad.


Enzo i glasögon får mig att må bra ;) Hehe  

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards