Alice Cehlin

Alla inlägg under april 2012

Av Alice - 17 april 2012 09:33

När jag vaknade idag var det helt vitt ute, hur kan det vara snö idag när det var 14 grader varmt igår? Jag hatar snö jag vill ha vår! Min morgon blev tidig då jag ska jobba idag fixade jag stallet på morgonen. Skönt att ha det gjort och jag satte nytt pb, 5 min på 5 boxar. Stella ska vila idag och imorgon är det tänkt att hon ska gå ett pass markarbete på ridbanan. Ha en bra dag!

Av Alice - 16 april 2012 20:46

Underbart väder o rida i. Känns som om jag skriver det väldigt mycket men jag har längtat efter våren med ljusa kvällar och värme samt gröna blad och ja det är en underbar tid!


Stella gick en längre sväng idag med rätt mycket jobb. Jag har drivit upp tempot nu och passen blir mer intensiva men samtidigt får hon den återhämtningen hon behöver. Idag blev det mest galopp i backar och hon fick jobba rätt mycket, lite klättring också. Hon var ruskigtfin i traven med stor spänst och mjuk i formen. Däremot var hon något stum i munnen och lite stel i högersidan men det fixade vi till rätt snabbt.


Jobbade lite med formen i galoppen och fick bra respons. Det är en sak att hon går i form på ridbanan ute är det värre. Jag har dock inte riktigt samma krav ute även fast jag vill att det ska gå bra, det viktiga är ändå det positivatänket enligt mig. Hon kändes iaf väldigt fin och jag är mycket nöjd med henne.


För ovanlighetensskull hade Stella lite bus för sig sånt som jag kallar ponnybus alltså test. Typ göra frammåtrusningar och slänga runt hela sig och hoppa frammåt, hehe sötis. Stella var så himla söt också när hon efter halva rundan av åtskilliga tittsaker kom fram till att det var samma runda bara från andra hållet, hehe. Det är ju så hästar fungerar men det var som att det föll en sten från Stellas hjärta när hon insåg detta. En djup suck och sen slappnade hon av.

       

Av Alice - 16 april 2012 15:47

Strålande sol och vitsippor över hela byn! Idag blev det lunch på stan med Olof, Malin och Ville blev bakad potatis för min del alltid lika gott. Gick runt och kollade på lite vårkläder också fanns inget till mig som jag fastnade för däremot hur mycket som helst till Olof, konstigt nog finns det mest kläder till honom. Jag köpte två spinning rings till mig som Olof valde ut blev jättefina. Jag och Olof tänkte åkt till Kalmar på fredag men jag ska jobba hela dagen så får skjuta på det, tråkigt. Men om jag ska kunna shoppa måste jag få in pengar! Nu mot stallet.

Av Alice - 16 april 2012 09:53

Nu är valen till högskolan spikade och jag börjar tvivla på min kompetens kanske skulle jag jobbat ett år? Risken är ju att man inte kommer igång igen då. Fasen att man inte är miljonär! Iaf jag går länge idag och sen ska jag till stallet. Stella ska gå en slappsrunda med klättring. Tror det blir bra. Ha en bra dag! ☺

Av Alice - 15 april 2012 21:42

Finns det något som är härligare än att sitta på sin häst i solnedgången och galoppera i en underbart rund galopp? Vissa saker möjligen men idag var det verkligen ett underbart pass. Jag och Olof åkte till stallet efter att jag jobbat klart och varit en sväng hos mormor och morfar. Är där uppe på tok för sällan men vad gör man när inte tiden räcker till....


Fixade stallet och sen plockade vi in Stella och Tappi. Tappis man krullar ihop sig så idag tog jag mig tid och fläta den så att det iaf blir lite lättare. Jag har redan tagit i supermycket pälsglans men den rullar ihop sig som rastaflätor ändå, någon som har bra tips på förbättring?

Stella var lite seg idag, Olof gick med och hon la rätt mycket energi på att fundera på var han var och när vi skulle vända hemåt.


Travade igenom henne och förflyttade henne lite och hon blir bara finare och finare nu, hmm jag börjar undra om jag har kommit åt rätt knappar nu. Jättekul är det iaf att nå framsteg  sin ridning. Jag la rätt mycket fokus på att få henne att bli uppmärksam på mig och gjorde många tempoväxlingar och halter. Det ska inte bli något såsande. Galoppen tränade jag på travis, känner att det har blivit rätt mycket jobb där nu på sista tiden men i brist på tid och ljusatimmar får det bli så. Hon behöver det och trots att vi är där varierar jag mina pass rätt mycket.


Idag la jag fokus på bärighet i galoppen och hon har verkligen stärkt sig. Högergaloppen var något svårare att fatta idag men kan vara jag som var otydlig så det är inget jag lägger skuld på Stella för. Formen börjar komma mer och mer i högern och idag var det fokus på det, det gäller att öka svårighetsgradern och det är rätt basic faktiskt. Vänster är ju bara för underbar och den sitter man stadigt och bra i. Grym häst hade jag idag!


Imorgon blir det skola och sen ska jag handla spån. Ska även försöka komma ut på någon mer riktig runda imorgon. Övrig planering inför veckan kommer imorgon tror jag ;)

 

Dagens outfit! Hehe ser super tjock ut, har säkerhetsvästen under ;)  

Av Alice - 15 april 2012 13:23

Idag skiner solen för fullt och vad gör jag då? Jo jag är inne och jobbar, känns sådär just gör vädrets skull. Ska iaf rida Stella en sväng sen, var eller hur det blir vet jag inte än. Frisk luft är precis vad man behöver efter jobbet. Ha en bra dag☺

Av Alice - 14 april 2012 21:29

Idag har det varit fullt upp och en uppdatering har varit ungefär omöjligt. Jag började dagen med att jobba 10-16 men gick tidigare pga konsert. Det var mycket folk hela dagen förutom ett litet uppehåll mellan 13,30-14,45. Den sista halvtimmen var det fullt ös, vet inte varför människor alltid måste komma i sista minuterna. Det är som att det går upp ett ljus för hela Ronneby, att ahha vi kanske ska till jem & fix de stänger om sådär 15 min och då måste vi skynda oss.


KOnserten gick iaf bra sen och tiden gick fort dock mår min rygg skit av att sitta i den ställningen. Jag såg förövrigt ut som en stoppad korv, av någon anledning har mina byxor krympt? Hmm, de sprack mellan benen när jag skulle få på mig dem och varje gång jag böjde mig eller satte mig ner var jag livrädd att de skulle spricka i baken också. Det där med krympta byxor ska man inte leka med!


Till kvällen blev det kebab för min del och en massa mys med min lilla Olof <3

   Jag är den som står i svart vid förra konserten, denna gången hade jag uniform. 

Av Alice - 13 april 2012 22:44

Ibland känns det som om Olof och jag lever som paret smith, kanske inte som det med spioner och allt det men vi är så inrutade i vår vardag allt går på rutin och man gör saker utan att prata genom att bara höja blicken vet man. Vad kallas det?...Äktenskap? Nja jag hoppas att mitt äktenskap kommer bli något mer händelserikt. Om ni inte har sett Mr and Mrs Smith kan jag rekomendera den filmen den är bra och snygga skådisar. Om man inte gillar själva filmen kan man alltid titta på snygga killar ;)


Iaf jobbade ikväll och det gick bra men helgen kommer bli tuff känner jag redan nu. Min rygg och axlar värker, har fått två stora muskelknutor precis på sidan av halsen, uuhhh säger jag bara! Jag längtar inte till naprapaten ska trycka ut dem....

Tog in hästarna också och de ville gå in. Blev tävling upp till stallet och oj va de galopperade och hade sig. Vilken frihet de har att kunna göra så även om de går i en hage så är det mer frihet i deras hage än en liten fyrkant där en häst knappt kan vända sig.


Imorgon kommer det inte bli någon vidare uppdatering. Ska jobba 10-16 och har konsert kl 16 så undra om jag ska teleportera mig dit eller hur jag ska lösa det? Iaf ha en bra kväll och fortsatt bra morgondag :)

 

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards