Alice Cehlin

Alla inlägg under januari 2013

Av Alice - 20 januari 2013 08:42

Usch det är riktigt kallt här och idag väntas jobb 11.30-15 kommer nog bli perfekt. Tanken är att Stella och tappi ska ridas sen. Endast skritta på vägen men det är bättre än inget.

Det ska inhandlas spån och foder idag också. Måste ta mig till Tingsryd någon dag också men får se vilken dag det blir. Nu blir det frukost. Ska väcka Olof först

Av Alice - 19 januari 2013 16:24

Låt mig vara jag sover ju!!

Av Alice - 19 januari 2013 16:08

Så var jobbet avklarat och stallet väntar. Är verkligen kul att komma tillbaka till jobbet när man varit ifrån det lite och träffa både kollegor och kunder. Så ska det va.

Ska bli intressant att se hur Stellas ben ser ut och hur det känns. Hoppas att mer och mer har släppt.

Av Alice - 19 januari 2013 08:23

Helg kommer alltid att vara helg även om man jobbar. Idag är det då jobb 11-15 och det ska bli jättekul. Var ledig förra helgen och jobbar inget i veckorna så ska bli kul att träffa mina fina jobba kompisar.

Idag vilar hästarna och imorgon är förhoppningen att både Stella och tappi ska ridas. Hoppas kan man alltid göra. Nu blir det mysfrukost med frallor och te mumsigt.

Av Alice - 18 januari 2013 22:00

Underbar kväll detta behövde jag, bara massa slapp i soffan med godis och nötter och lite cola. Alla hjälptes åt med pizzan det blev en med lövbiff och beasås och en vanlig med skinka och svamp. Jätte mumsigt var det och egen pizzasallad.

Nu sitter jag och dreglar över snygga gubbar i expendables. Kan inte hjälpa att transporter killen är så grymt snygg. Vad är det dom säger? Utsidan räknas insidan avgör.
Bild på Ella som solar.

Av Alice - 18 januari 2013 20:30

Idag var det en seg liten stellis som följde med ut i skogen. Travade och hade ett grymt bra stöd och kändes riktigt trevlig. Det känns kanon nu faktiskt. I skritten kändes hon ovanligt mjuk, konstigt hur allt kan ändras så på bara få ridtillfällen. Underbart. Galoppen har vi dock inte jobbat med alls, vill vänta tills jag kommer till ridhuset. Ridhuset får dock vänta verkar det som, idag har det blivit påfyllning med snö på ca 5 cm och grymt halt. 


Ruvorna har släppt nästan helt och benet är fräscht. Kommer bli bra detta. Har nu även ridit stella på olika bett och har bettskivor på novabettet och hon är kalasfin i munnen, inget irriterat eller rött. 

     

Av Alice - 18 januari 2013 13:13

Nu är chokladsnittar bakade och Olof har fått en hel burk, så han borde klara sig nu. Var rätt fint väder ett tag men nu är det moln och snö igen vilket är hur tråkigt som helst. Olof ska följa med med kameran och ta lite bilder på mig och Stella hoppas jag. Hoppas att det blir lite bra ljus. 

Nu först blir det Enzo promenad. Det blir ingen bio ikväll blir troligtvis på måndag istället. Känns rät skönt egentligen jag behöver bara lappa lite hemma och fixa lite inlägg här och sen känner jag mig små sjuk fortfarande. Idag är jag dock piggare, har hunnit med massor här hemma. Ikväll blir det sannolikt hemmagjord pizza hur gott som helst. 

Här kommer ett gäng med bilder på Enzo från igår.

       

Av Alice - 18 januari 2013 08:33

En ny dag med nya möjligheter. Enzo väntar på promenad och Olof kommer vilken minut som helst. Har inte träffat honom på ett bra tag så ska bli jättekul. Igår började jag fundera på om/vad jag behöver till mina kära små djur och lustigt nog kom jag inte på något förutom en läderdressyrgjord och sen ev lite nya pannband. Underbar tanke att känna att man har allt man behöver. När jag tittar på min skrala ekonomi och känner att phuu nästa månad behöver jag inte köpa något mer än kraftfoder. Lovely!


Vad händer idag då? Jo idag ska ev båda hästarna ridas iaf Stella och mer än gärna Tappi också. Ev att Olof går med Stella och jag rider Tappi. Vi får se helt enkelt. Jag ska pyssla en del här hemma som vanligt och baka lite också tror jag. Olof har efterlyst chokladsnittar så det blir det nog. Ha en bra dag :)

 

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards