Alice Cehlin

Alla inlägg under januari 2013

Av Alice - 23 januari 2013 20:01

Stella var rätt svullen så Olof gick med henne medans jag red tappi. Eftersom Olof är så duktig med markträning är tappi jättebra vid uppsittning nu mera. Toppen bra.

Tappi var riktigt trevlig idag tränade på samling eftersom vi hade sällskap med Stella. Bra balans och sidvärtesövningar är hon jätte duktig på. Känner att utvecklingen går på rätt håll med skruttan.
Bild på Stellas ben just nu.

Av Alice - 23 januari 2013 19:44

När man åker till skolan kl 7 blir det ingen tid över till att blogga. Men nu när jag lämnat av Olof och ätit då finns det tid.

Har gjort lite nya inköp sen sist nämligen en sadelgjord anatomisk brun med mässingsdetaljer. Passar bra till sadeln. Bara en frisk häst som saknas. Har även köpt en ny skolväska från fred Perry. Vit i skinn kommer bli underbar till våren.

Ikväll är det slapp med favvon Mia på grötö :)

Av Alice - 22 januari 2013 21:22

Det är så otroligt mycket nu och jag vill egentligen ionte dela med mig av allt för det låter bara överflödigt men det är för min egen skull för att kunna få en struktur och bena upp lite i mitt huvud.

Onsdag imorgon: Skola 8-10, hämta Olof, plugga tenta, rida båda hästarna. Plugga 50 sidor

Torsdag: Hästarna ska vila, ev rida ut med en kompis? Plugga 50 sidor

Fredag: Båda hästarna ska ridas

Lördag: Olof jagar, jag och familjen är och shoppar, fika hos farmor, vila för hästarna

Söndag: Båda hästarna ska ridas. Plugga engelsk psykologi, mums!


Härligt Härligt men farligt farligt... Farligt att göra för mycket! 

Detta kommer bli kalas bra. Tappi har tre inplanerade dagar och Stella har fyra. Känns rätt okej. Hoppas att det är bra väder på söndag då kanske det kan bli ridhuset. 

 


Av Alice - 22 januari 2013 21:17

Idag var alla ruvorna borta och nu är det ett öppet sår på nerdedelen av benet. Ser väldigt läskigt ut men det läker fint och det kommer nog snart bli bra. Jag red iaf och Stella tyckte det var helt okej att komma ut och lufta sig. Det finns fortfarande en lätt antydan till svullnad pga såret men det kommer bli bra det också. Idag utforskade vi en ny runda och den var helt perfekt en stig där de får tänka lite själva var de sätter fötterna och samtidigt går rundan att variera mycket. Kalasbra runda helt enkelt.


Stella var rätt tittig till en början men det släppte till slut och det jag kände sist med stelhet och att hon hängde sig i mina armar fanns inte idag. Hon var en dröm min fina lilla häst. Jobbade med forman och att mjuka upp sidorna på volten och Stella förvånade mig genom att vara super mjuk och härlig. Var på ett ställe där hon låste sig lite.

 

Av Alice - 22 januari 2013 08:26

Jag kommer inte ihåg när jag gick upp så tidigt som idag. Det gick iaf och nu är jag i skolan, kommer nog bli bra detta. Inatt kom det ännu mer snö så det känns sådär. Ska iaf rida Stella i eftermiddag :)

Av Alice - 21 januari 2013 21:21

Yes en dag mindre denna veckan. Shit vad mycket det är som händer denna veckan. Förstår inte riktigt hur det ska gå ihop sig med allt. Idag har jag varit hos en kompis med några till och baka fikat och varit. Ibland är det skönt att bara vara, känna hur det känns och inte tänka så mycket på vad som händer, hur det skulle vaa om något varit annorlunda utan bara vara. It´s about me, just me! Det var otroligt mysigt att vara där iaf och vara någon mer än bara lilla vanliga simpla Alice. 


Lunchade med Olof och han åkte med hit till mig. Jag åkte till stallet. Stellas ruvor har typ släppt helt och är nu öppna sår istället, vet inte vilket som är bäst? Honär lite svullen längst ner på benet, knappt märkbart och troligtvis är de där pga såren. Stella ska ridas imorgon. Ikväll har jag hjälpt Olof med lite skolgrejer och tittat på Johan Glans. Han har en liten del av mitt hjärta helt klart, vilken underbar människa. Det är det lilla som är det fantastiska!

Nu ska vi sova och sen hörs vi imorgon. Mot tåget kl 7,45, mums för att gå upp kl 05,30. 

 

Av Alice - 20 januari 2013 21:54

Från början trodde jag att det skulle bli en liten tur på vägen men det blev ett helt okej pass trots mörker och -10. Tappi såg så otroligt fin ut med bra stöd och bra takt. När Tappi är så avslappnad och bara gör det hon ska är det en fröjd att se henne så underbart fin.

 

Stella var pytteliten svullen nere på benet idag och troligtvis har det kommit nu när ruvorna håller på att släppa, det är endast en liten kaka kvar. Red i skritt på hacket och nu när jag ridit med bett känner jag verkligen skillnad även om dagens känsla kanske var en engångsgrej. Hon kändes otroligt tung i handen och var lite seg i bogarna även fast hon gick på med riktigt bra gång. Hängde sig lite i mina armar och jag jobbade med att försöka få henne framåt och samtidigt lite mer upp. Det hjälpte och på slutet kändes hon bra. Det är lite svårare att få med sig hela Stella med hacket känner jag nu. 

Imorgon får Stella vila och det blir ingen träning på onsdag. Jag vill inte iväg i is och -20 det är inte riktigt snällt känner jag.

 

Av Alice - 20 januari 2013 20:10

Min underbara pojkvän stannade på fåglasång och köpte både foder och spån. Tittade även på en ryktväska till mig men det blev ingen jag ville inte ha en röd, haha. Blev stallet sen och hur hästarna var kommer i ett eget inlägg.

Nu ikväll har Olof och jag ätit god mat och nu tittar Olof på rally och jag ska titta på ridsport. Underbart. Imorgon blir det fika med fina kompisar och lite annat kul. Min motivation är på topp för tillfället.

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards