Alice Cehlin

Alla inlägg under januari 2013

Av Alice - 17 januari 2013 22:01

Ikväll var jag och kollade på en kompis som var och hopptränade. Jag har tränat för den tränaren ett antal gånger innan både i hoppning och dressyr och tycker att det är en bra tränare med varierande träning. Idag var det en del distanser en linje där man skulle räkna galoppsprång och en kombination samt två bockar på medellinjen som skule hoppas som serpentin. Exakt sådana övmningar behöver jag. Jag behöver räkna galoppsprång, hitta rytm och ha hästen mitt under mig. Så för mig var det en otroligt nyttig träning att kolla på.


Jag lär mig jättemycket av att kolla på träningar och jag gillar att titta på olika tränare och se hur de jobbar och sen ta med mig tips till min egen träning och ridning. På läktaren är det ständigt ett tjat om hur de andra rider och jag försöker att se bortom det men en del ger mig också en liten kick ass. Vilket gör att jag får upp ögonen för hur ev min ridning ser ut. 


Nu är jag mer taggad inför min träning nästa onsdag. I helgen ska vi troligtvis till ridhuset, hoppas på det iaf.

Nu blir det sängen för mig.

 

Av Alice - 17 januari 2013 16:25

Stallbesök nummer två är på ingång. Hästarna ska in och det ska bli intressant att se hur Stellas ben känns. Ruvorna har börjat släppa mer och mer och nu ä det mjukt. Smörjer med salsyl och äppelcidervinäger och det gör susen. Kalas bra för sånt svampigt. Tappi har högsta prioritet i helgen och ja hoppas att hon blir ordentligt riden då. Ikväll blir det en motivationskick på träning. 


I helgen var det meningen att stella skulle få följa med till ridhuset men eftersom det är snorhalt på vägarna får vi se hur det blir med det. Jag jobbar som sagt i helgen med inledning på lördag 11-15. Kommer bli toppen. Imorgon ska olof och jag på bio, vilken det blir är dock inte bestämt än...

 

Av Alice - 17 januari 2013 16:20

Här kommer att litet gäng med bilder som jag tog idag med Beas kamera. Kanske följer det med någon bild om B tog också får se. Rätt härligt nu när det inte är så himla kallt men samtidigt fint med snön. Det absolut finaste är när det är riktigt kallt så det är frost överallt. Det tråkiga är att då är det på tok för kallt för att fotografera. Mina stackars händer fryser till is.

         

Av Alice - 17 januari 2013 13:49

Vad jag är seg idag. Var i stallet och fixade samt red Stella i morse men nu har krafterna dött på riktigt. Gjorde våfflor till lunch så mumsigt. Olof var avundsjuk men han får glatt stanna hos sig och plugga.

Om en stund ska jag hämta bea och sen tror jag att jag har en dejt med kameran. Vill fånga lite mer snö innan den försvinner. Ikväll är tanken att jag ska ta fler bilder till min utrustning. Hoppas jag står fast vid det.

Av Alice - 16 januari 2013 21:54

Mia på Grötö. Hur bra som helst. Jag fullkomligt älskar Peter Jöback, han är grym. Har varit med om så otroligt mycket och vill nå ut till alla och hjälpa till.

Något jag tänkte på är det med idoler. Jag har en idol sedan länge. Min idol som var min stora kärlek för längesedan. Att kunna fixa något av ingenting och alltid kunna hjälpa alla. Nackdelen med det är att man glömmer sig själv. Ändå är han fortfarande min idol. Idoler eller förebilder är otroligt kul egentligen.

Av Alice - 16 januari 2013 18:34

Redovisningen i skolan gick bra till slut. Filmen gick inte att öppna med ljud så fick ta Olofs dator och då gick det. Olof beslutade sig för att inte sova här vilket jag inte gillade jag som längtade efter min pojkvän.

Med mammas hjälp blev både hästarna och stallet fixat. Skönt. Stellas ben var bra. Och egentligen var det nog inte dåligt igår heller så imorgon blir det ridning igen. Längtar. Hoppas dock att det är lite varmare än -20 ute. Ikväll blir det slapp och tv. Det behöver jag.

Av Alice - 16 januari 2013 11:13

Idag ser jag ut såhär. Om bilderna vill laddas upp så kommer det ett gäng.

Av Alice - 16 januari 2013 08:49

Ny dag och nya möjligheter. Vi har -20 har och det känns sådär. Hoppas att min kära bil startar. Ska snart bege mig mot duschen och sen ska jag träffa Olof. Har en redovisning i skolan om min otroligt snygga film. 5 minuter med bara egobilder. Jättekul.

Kommer troligtvis bli lite sent till stallet med det får gå. Hörs under dagen.

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards