Alice Cehlin

Alla inlägg under juni 2012

Av Alice - 23 juni 2012 10:18

Idag väntar en tripp till stugan och jag ska eventuellt rida Tappi om det blir en stund över. Tappi är troligtvis till salu. Chrissan är dräktig och jag hoppas att det blir ett litet föl till nästa år. Så kul! Stella vilar idag och imorgon och troligtvis måndag och sen ska jag se hur hon ser ut på tisdag. Ska till Växjö på tisdag och ska se om jag hittar något roligt på Hööks.


Det är lite halvkasst väder idag annars hade jag hoppats på årets första dopp i Viesjön men nja får se hur det blir med det, jag är lite seg. Nu väntar först lite städning.

På bilden är det Olof och Chris.

   

Olof och Tappi.


Av Alice - 22 juni 2012 15:27

Oj oj oj vad jag blev trött jag slocknade helt efter all mat. Det blev sill i mängder, äter dock inte jag så mkt av men sen var det köttbullar, pajer och annat gott så jag är välfylld, hehe. Det blev även jordgubbar och grädde nu efter maten så man ska inte klaga. Vi är ute vid havet och nu börjar molnen dra in och kanske blir det regn snart. Jag tycker ändå det är fint svenskt midsommarväder.

Av Alice - 22 juni 2012 08:52

Idag är det midsommar och nja jag vet inte riktigt jag är ur fas kan man säga. I vanliga fall är vi uppe hos mormor och där finns det en förening som har hand om detta och serverar mat och liknande men i år är det inställt och därför vill inte den riktiga midsommarkänslan infinna sig hos mig. Jag har trots allt firat midsommar där så länge jag kan minnas och innan det också.


I år blir det istället midsommar firande i sommarstugan som Olofs släktingar har. Vi brukar vara där också men inte enbart. Det blir säkert bra och det blir god mat och tårta så jag ska verkligen inte klaga. Det är bara det att jag är en rutinmänniska och blir lite konstig om det inte blir som det brukar.


Jag är i övrigt ledig denna helgen och på söndag ska jag vara funktionär på klubbens lokala hopptävling. Var ett tag sedan jag hjälpte till men jag är med där också för att få lite inspiration till att börja tävla själv. Hur det nu kan gå? Jag är verkligen ingen tävlingsmänniska!

 

Av Alice - 22 juni 2012 08:45

Igår red jag Stella i skogen och klättrade med henne lite och pappa var med på cykel. Tyckte att Stella kändes lite konstig när jag red på grusvägen med sen i skogen var hon som vanligt och var dunder pigg. Så mycket enrgi som hon hade igår hade hon säkert lagrat sedan förra veckan. Jag hade svårt att få igenom högersidan och fick jobba sjukt mycket med den. I övrigt var hon fin och ville verkligen jobba men framförallt göra massor av saker som inte jag ville. 


Hon tog varje liten chans till att galoppera och busa och ibland var jag inte alltid med på det men ett glatthumör hade hon iaf och det ska man inte klaga på. Jag gick in på travbanan i slutet för att få igenom den där högersidan och det fick jag också men jag fick också svart på vitt att Stella hade ont. Hon hade ett sår i strålen i helgen och det har sett fint ut och gjorde då även innan ridpasset men under passet verkar hon ha trampat på något och nu har såret gått upp och börjat blöda igen.


Jag vill att Stella ska vara bra så vi kan börja träna men nu ser det lite kämpigt ut men det är sånt här som alla hästägare får känna på mer eller mindre. Stella ska iaf få vila nu och jag ska hålla koll på strålen så det inte bildas någon infektion eller så.

   

Av Alice - 21 juni 2012 14:59

I vanliga fall har jag ingenting emot sol och värme men idag är det för varmt! Jag har varit ute i flera timmar och jag har troligtvis fått en släng av solsting känner mig allmänt sjuk. Gjorde en paus mitt på dagen och gjorde våfflor, riktigt frasiga med sylt och grädde, mums! 


Jag hoppas att Olof kommer hit ikväll eller att jag kanske kör till honom, vi har inte setts på evigheter (måndags) känns det som. Har massor att prata om och vi vet fortfarande inte vad vi ska göra på midsommar och det är imorgon. Kanske dags att planera lite annars kommer vi sitta hemma framför Tv:n och jag vet inte om jag är så pigg på det. Annars finns det alltid saker att göra i stallet som en lösning.


Nu blir det glass och slapp innan stallet väntar på mig. Tänkte rida en runda med lite klättring idag och hoppas att det blir bra :)

 

Av Alice - 21 juni 2012 08:56

Min första dag på länge som inte klockan är ställd. Konstigt nog har jag inte riktigt känt av att det är sommarlov då det har varit tidiga morgonar med hundpromenad och hovslageri. Det gör mig ingening egentligen och jobbet går bra. 


Idag väntar det en del plock hemma och sen ska vi eventuellt upp till stugan och sola lite och kanske bada? Ikväll ska pappa följa med när jag rider ut på Stella. Kommer troligtvis bli några bilder får se. 


Igår var Stella en riktig myshäst. I vanlia fall är hon rätt sur i boxen och bara därför har jag börjat borsta henne i boxen om kvällarna för att hon ska vänja sig vid att det kan vara människor i boxen och de ska man varken bita eller sparka. Men iaf det har varit rätt trögt med detta innan och surhten har satt i men igår slappnade hon av och tyckte det var iktigt trivsamt att bli borstad och få godis i boxen. Lilla Stella hängde till och med huvudet på min axel. Verkligen bra framsteg!


Nu väntar frukosten på mig, ha en bra dag :)

 

Av Alice - 20 juni 2012 20:42

Idag har det verkligen varit en dag där man får veta att man lever. En del små missar på jobbet som jag fick veta och sen har jag träningsvärk men det ser jag mest som positivt. Stella har vilat idag men imon ska vi ut på en sväng tror det blir på morgonen och jag har även jobbat klart för denna veckan och tar nu och umgås lite med familjen och om precis en vecka fyller jag år. Jag ska försöka fixa bättre bloggning nu framöver.

Av Alice - 19 juni 2012 22:36

Jag älskar sommarkvällar som är varma och klara och luften känns så frisk och härlig. Jag har precis varit ute och lekt med Enzo en sista gång innan natten och inser att det är så här det ska vara. Stella går i sin hage med sina kompisar och jag är här hemma en skön sommarkväl och leker med hunden. Allt är som det ska förutom att Olof ine är här. 


Imorgon väntar jobb 10-19,15 kommer förhoppningsvis inte att bli segt utan gå av bara tåget men det beror på hur mycket folk det är som är på shoppinghumör. Jag ska försöka hinna med en morgonpromenad innan jobbet och sen kanske jag rider Stella på kvällen, beror på hur mycket energi jag har.


På fredag ska Chris och Tappi iväg på kontroll och se om de är dräktiga, jag bara hoppas hoppas att de är det. 

 


Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards