Alice Cehlin

Alla inlägg under juni 2012

Av Alice - 4 juni 2012 22:27

Känner mig som den största nörden genom tiderna. Sitter med ett fett headset på mig och lyssnar på nya dance floor och Olof tittar på film på sin lap top, känner mig nördig. Hur kan det komma sig att man känner så sån när det är vardag bland ungdomar idag? Troligtvis för att det inte är mig, precis som en tajt klänning känner jag mig obekväm i denna stilen. Men som en klok kollega brukar säga: 20 % är kroppen och gener resterande 80 % är inställning!


Dagen har varit helt underbar idag med lunch på stan och shopping samt lämnat min klänning som förövrigt blev betydligt bättre än innan. Fick även hem min shal som jag ska ha i nödfall (om det blir kallt). Tror iaf att det blir bra. Jag hade köpstopp till Stella fram till Falsterbo men det har dykt upp ett problem....Jag shoppar till mig istället, idag har jag köpt smink för flera hundra, likt mig? Knappast. Detta kallas sjukdom!


Stella har bakskor som glappar så måste försöka få fatt i någon som kan banka till dem lite innan hovis kommer den 19. Hade hoppats att de skulle hålla sig men nja det är väl på håret.

Ikväll blev det film med Olof och jag sover här till imorgon, då Corran ska bli en ny bil. Nervös? Ja!

 

Av Alice - 4 juni 2012 12:42

Ingen skola idag, hur skönt är inte det? Alla betygen är satta och jag känner mig totalt överlycklig, två veckor kvar och jag känner mig nöjd över mina prestationer i skolan. Jag började min dag med att gå en runda med Enzo på 3 km och sen gjorde jag frukost till mig och Olof, sån riktig helgfrukost blev det. Mums.


Nu har Lin och jag precis cyklat en runda och jag kan faktiskt konstatera att min kondition blivit betydligt bättre än vad den var innan. Jag ska även in till stan nu och lämna in min balklänning för att ånga den så den blir fin. Måste dock prova den innan så den är som den ska vara.


Stella ska gå ett pass i skogen ikvälk efter att jag har spelat. 

 

Av Alice - 3 juni 2012 21:40

Stella har fått vila nu i två dagar och jag hoppades att hostan som hon haft skulle avta men där hade jag fel. Hon är däremot hur pigg som helst och har ingen feber så därför red jag idag. Jobbade henne i en lägre form så hon kunde sträcka på halsen istället för att bli ihopknycklad. Så himla fin var hon min Stella!


Red i skogen och sen två varv på travbanan. Idag var det ändå en plan med ridningen och det var att variera tempot mycket, få henne att sätta under sig bak i traven i själva igångsättningen och att hon skulle lyssna. Inget av detta var några problem med. Det är få gånger jaghar haft en så lyhörd häst som jag hade idag. 


Galoppen var jättefin på travbanan och även om hon ville vinkla huvudet var jag på henne och sträckte upp henne så hon fick jobba lite mer istället. Jätte nöjd med Stella idag :)

 

Av Alice - 3 juni 2012 21:32

Igår var vi på en tur till farmor och Börje som har sommarstuga i sandviken och som vanligt var det himla fint där och det bjöds på god mat och fika. Det är bara ett stenkast till havet och det är vi inte bortskämda med hos mig där vi har en bra bit till havet. Ni som har möjlighet att rida på stranden, njut så länge det går för jag har aldrig fått uppleva det. 


Det var precis id solnedgången så hann knäppa en del bilder men min kamera är ju så dålig! Jag längtar till Olof ska köpa sin systemkamera. Men som det ser ut nu får bilen första prioritering.


Idag har jag jobbat några timmar och det gick bra, inga missöden idag men en del kunder som kan jämföras med ett iq som en get, ja herregud. Olof hämtade mig och sen åkte vi till stallet. Jag cyklade en välbehövlig runda på kvällen utan Linns sällskap tyvärr en hoppas att det kommer andra dagar som vi kan ses på istället. Avsultade kvällen med glass i stora lass!

           

Av Alice - 2 juni 2012 13:03

Igår var det då utgång och det var himla kul dock tyckte nog många jag va dum som inte drack så mycket men man måste inte alltid det för att ha kul. Dessutom jobbar jag idag. Går rätt bra förutom ett misstag men inget allvarligt. Olof är Stella skötare idag och i kväll ska vi till Sandviken på besök helt underbart! Kommer bilder på allt senare ha en bra dag :)

Av Alice - 1 juni 2012 10:25

Nu snart bär det av till skolan och vid detta laget är de flesta studenter på min skola redan packade och vissa däckade. Dock inte jag då jag trots allt har både häst och hund. Senare ikväll blir det däremot utgång och innan dess bowling och pizza. Tror det kommer bli bra även om jag just nu känner mig himla otaggad. Jag känner mig inte minsta sugen på att festa och sånt. Jag ska dessutom jobba imorgon.


Var uppe och kollade Stella i morse om hon verkade varm med sitt täcke, det verkade det inte som med tanke på att det inte är jätte varmt och det blåser orkan här. Senare under eftermiddag och kväll ska det även åska och regna, mums vad mysigt :)


Nu måste jag bestämma mig för vilka kläder jag ska ha på mig och sminka mig lite överväger att inte fixa håret i brist på ork men nja jag får se. Fira studenten innebär även att fira arbetslösheten!

 

Av Alice - 1 juni 2012 10:15

Hoppningen igår gick så himla bra eller ja det hade gått bra om inte det varit lite hosta på gång. Stella hade lite hosta men hade ingen feber och var himla pigg och glad. Vi besltade oss för att vara med trots hostan, det var sista hoppträningen igår inom klubben så ville verkligen vara med. Men om det skulle visat sig att Stella inte var i skick till det hade jag naturligtvis stannat hemma.


I framridningen började vi jobba med en båge in från långsidan där de bara skulle flytta sig lite och på andra sidan ökning och lite utåtställd. Detta gick himla bra och stella var fin i formen och ångade inte iväg. Samma sak i galoppen och det gick också bra hon tog fattningarna bra och gjorde de även från skritt. Möjligen att hon bytte galopp någon gång i bågen men inget allvarligt annars.


Hinderna var uppbyggda med en liten kloss på volt, trekombination, en linje till vattenmatta och två räcken på diagonalen. Stella var himla fokuserad även om jag inte var det alla gånger pga hennes hosta. Stella hoppade noggrant och jag tyckte att det var bra tempo. Jag lyckades ligga kvar lite i handen och då tappade hon frambenen, fick dock bukt med detta sen och då flöt allting på bra. Höjde upp till ungefär 90 i slutet och då hade även hostan blivit bättre, banan var dock inte så lång för min del.

   

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards