Alice Cehlin

Alla inlägg under juni 2012

Av Alice - 19 juni 2012 20:08

Åhh vad jag är lycklig, Stella är som vanligt. Ingen hosta och inte ansträngd och helt underbar att sitta på igen. Denna vilan har gjort henne gott förutom att hon har blivit ännu tjockare och tapat lite kondition men samtidigt har hon hittat tillbaka till glädjen och motivationen till att jobba och kanske jag också lite mer?


Hon var kalasfin hela tiden. Red i skogen vår lilla runda mn det är bra backar och lite varierande underlag så passade oss bra. Hon hittade formen bra och i galoppen var hon jämn och fin både i höger och vänster. Kunde korta och länga som jag ville. Galopperade inte alls långt eller mycket utan bara för att testa. Jag är så glad att vi är på banan igen. 


Idag hade vi de nya vita catago skydden och rött JW schabrak. 

     

Av Alice - 19 juni 2012 19:57

Jag är så nöjd med dagen idag. Jag har hunnit med allting som jag skulle göra utan att vara stressad. Dessutom har jag varit hos polisen och bara det har jag varit nervös över hela dagen. Dock gick det jättebra och jag tror att det kommer bli bra så småningom. Hämtade Bea i Hoby och hade Enzo med mig och det gick himla bra.


Nu ikväll väntar slapp med ledig tid, underbart! Jag ska försöka se en film och bara inse att det är sommarlov eller vad man ska säga :S Jag är även riktigt stolt över mig själv som har kunnat skapa ett album med bal och studentbilder på facebook, jag borde få en medalj. Tilldelad Alice Cehlin för stora tekniska bragder, skulle det stå på den.

 

Av Alice - 19 juni 2012 13:07

Halloj, nu var det et tag sedan jag uppdaterade med någon reda så hoppas att det blir lite bättring på den fronten. Idag har Stella fått nya skor och det gick himla bra, kastade sig inte en enda gång! Jag hoppas att jag kan rida i eftermiddag och då att Beatrice följr med som fotograf. Mina benskydd som jag köpte begagnade har även kommit idag så ska testa dom tänkte jag. Verkar tyvärr inte som om hostan ar släppt helt, Stella hostade en del när jag släppte ut henne men hoppas att det bara var tillfälligt, får se hur hon känns när jag rider sen.


Nu väntar hämtning av Beatrice på hennes fotbollsläger och sen ska jag en vända till polisen också.

På återseende :)

     


Av Alice - 18 juni 2012 14:49

Precis haft lunch och har nu några timmar kvar tills jag slutar. Sen blir det Tingsryd ska köpa en ny flughuva som passar, flugmedel och foder och eventuellt något annat kul om jag hittar något. Blev attackerad av en galning i morse också annars har det inte hänt så mycket. Sprang en runda på morgonen välbehövligt! Uppdaterar senare ikväll

Av Alice - 17 juni 2012 20:00

Idag efter jobbet fick alla hästarna omvårdnad utom Falken. Daffo hade dock massor av älgflugor så hon var helt galen men lite borstning fick hon. Chrissan och Tappi fick dock helomvårdnad med klippning av man, svans, hovskägg och kronränder. Stella fick också all omvårnad men hon var i betydligt bättre skick från början. 


Jag skulle gentligen ridit Stella idag men sen såg jag att hon bldde från strålen så nja hon fick vila. Dessutom är den andra bakskon lös också så nu får hon vila tills på tisdag då hovslagaren kommer. Tror inte hon dör av det men det är synd. Sen är vi af på banan. Stella har troligtvis trampat på något så tror inte det är så allvarligt. Hovar brukar läka rätt bra så bara att hoppas på det bästa.


Ikväll blir det lugnt både jag och Olof ska jobba och sen ska vi till Tingsryd för att shoppa lite. Tror det kommer bli kanonbra.

 

Av Alice - 16 juni 2012 18:36

Här kommer bilder från champangefrukosten, flaket, skolan och paraden till kyrkan. 

                                                 

Av Alice - 16 juni 2012 17:58

Här kommer bilder från studentdagen som mamma har tagit :)

                   

Av Alice - 16 juni 2012 13:50

Idag red jag på Stella lite försiktigt och hon hostade ingenting!!! Jag blev så himla lycklig, inte för att det behöver betyda att det har släppt helt men det är klart mycket bättre. Nu är det då viktigt att jag rider lugnt och inte gasar på för mycket. Red på travbanan och valde med omsorg att rida där eftersom det är mjukt för hennes fötter och idag hade det regnat så det dammade ingenting, helt perfekt! 


Kändes sne och konstig först men sen när hon började jobba lite blev hon himla fin och var verkligen lika fin som innan detta med hostan kom. Om ett tag kan vi ut och träna lite igen. Hoppas det går åt rätt håll nu iaf. 

 

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards