Alice Cehlin

Alla inlägg under september 2012

Av Alice - 13 september 2012 07:30

Igår när jag körde från stallet var det 18 grader = inget täcke men nu fick jag veta av mamma att det bara varit 2 grader i natt och detta stod inte på klart och hade inte ändrat sig vid kl 23. Förhoppningsvis frös hon inte.

Iaf så är det fint väder idag och jag är ledig. Ska gå med enzo nu och sen slappa, måste dock plugga ska en sväng till fåglasång sen också :)

Av Alice - 12 september 2012 20:56

Idag började nämligen bonde söker fru! I samband med detta är det också höstkänsla. Det blev lite extra mysigt ikväll med te och tänd brasa. Imorgon blir det sovmorgon och shopping alternativt jobb vet inte än :)

Av Alice - 12 september 2012 20:00

 

Av Alice - 12 september 2012 19:29

Åhh vad mycket fint det finns om man bara hade valt att lägga pengar och prioriterat ännu mera utrustning. Jag som inte ens tävlar vad ska jag med all märkesutrustning till? Som om tävlandet gör någon skillnad? Man kan väl få köpa vad som helst om man nu vill det och kan det. Just nu sprarar jag till kontantinsatsen på ett hus. Kan väl säga att jag har så där en 300 000 kvar. Är det ett rimligt sprarande. Så länge drömmer jag om ett schabrak från Lamicell.

 

Av Alice - 12 september 2012 19:01

Idag efter min föreläsning och en väldigt givande övning. Lite negativ energi byttes ut mot positiv. Körde jag till stallet och där händer det som gör oss hästmänniskor lite mer glada och får oss att små le. Nämligen att Stella kommer galopperande mot mig och gnäggar förtjusande. Jag som då träffar Stella varje dag brukar välkomnas på detta sätt emellanåt men långt ifrån alltid, jag börjar då undra lite.


Kan det vara så att hon faktiskt tycker att det är kul att jag kommer, fryser hon pga det regnar (knappast eftersom alla hästarna stod på kö till ler/grus gropen) eller hade hon spetsat in sig på morötterna? Hehe söt var det iaf och fick mig att bli glad.


Tappi är på bättringsvägen och haltar mindre och är inte varm eller svullen något vidare. Hon fick också morot och verkade glad :)

Nu ikväll väntar bonde söker fru och en del andra skojsigheter.

 

Olof som tagit bilden :)


Av Alice - 12 september 2012 15:00

Här är en del bilder på bara själva rörelsen över bommen. Vissa är riktigt roliga :)

                             

Av Alice - 12 september 2012 10:30

Tänkte länka lite bloggar som jag läser dagligen. Jag följer ca 100 bloggar på bloglovin men det är bara några stycken som jag verkligen läser allt på och tar till mig av. Jag tycker det är viktigt med intressanta inlägg och mina inlägg är inte riktigt på den nivån men å andra sidan är jag ingen storbloggare heller. Bra ridövningar och shoppingtips brukar stå högt upp på min önskelista och naturligtvis bilder. 


Sara Carlssons blogg http://carlssonpataket.se/ följer jag alltid och läser allt. Hon är så duktig på hästhantering och har bra inspiration till min ridning. Det är oftast mycket och fina bilder samt en del shopping.


Sandras blogg http://motosidressyr.blogg.se/ en enastående talang som jag beundrar jättemycket. Hon kommer att gå långt. Så ung och så mycket vilja, det kan bara sluta bra :)


Dressyrmupparnas blogg http://dressyrmupparna.se/ den bloggen har allt! Gillar innehållet och tips och idéer samt bilder.


Caroline Bågfeldts blogg http://carolinebagfeldt.blogg.se/ läser jag också alltid. Intressant läsning och kul att följa henne och hennes fina ponny. Ett grymt ekipage.


Det är de bloggarna som jag läser och sen två till som jag alltid läser. Resten av mina 100 läser jag bara enstaka inlägg som fångar mitt intresse på något sätt. 

 

Av Alice - 12 september 2012 09:49

Underbart väder idag med sol och höstkänsla. Många träd är fortfarande gröna men en del börjar bli orangea eller bruna, mysigt. Gick morgon promenad med enzo och nu har jag avnjutit godaste frukosten, rostat bröd och tallrik med nyttigheter nu är det bara teet kvar.

Under dagen kommer det komma upp ett inlägg med bloggtips och fler bilder från igår. :)

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards