Alice Cehlin

Alla inlägg under september 2012

Av Alice - 9 september 2012 19:35

Idag var det långtur på gång och vi var nästan ute i 2,5 timme. Det var dock lugnt tempo mest skritt och trav. Tappi var lite konstig idag, väldigt tittig och drog ihop baken och tog till flyktbeteendet ibland. Alla har vi våra dagar oh kanske tyckte hon att det var jobbigt.


Stella var inte ett dugg bättre med just tittadet, det smittade troligen av sig och jag fick träna på av och påsittningar. Iaf var hon himla fin när hon väl fokuserade och jag hade egentligen inga krav utan vi bara tuffade på. Plockade med henne lite och då kändes hon fin, mjuk och avslappnad. Tog lite galopp och då blev hon stark men lyssnade tillslut.


Jag är ändå nöjd med hästarna idag och tycker att de blir mer och mer härdade vad det gäller miljöträning med traktorer och lastbilar samt människor och djur i alla dess former. Det är extra kul att Stella inte är sur på Tappi det minsta när vi rider ut tillsammans. 

 

Av Alice - 9 september 2012 19:27

Igår var det bankett, Olofs jujutsuklubb hade 20  års jubileum och ställde då till med bankett för medlemmarna med respektive. Det var naturligtvis bordsplacering och jag hamnade på en kant tillsammans med 3 gubbar och trodde att min kväll skulle bli pest. Men jag kan ha haft roligast av de alla. Inte just för att personerna var de som de var utan för att de inte var stela och tråkiga de pratade om deras liv och sjöng allsång. Överlag gillar jag människor som kan bjuda på sig sjäva.


Det blev italienskbuffé till varmrätt och innan dess hade vi fått snittar som var gudomliga, ett stort + för att brödet inte var uppblötnat! Det blev någonslags glass till efterrätt som var sådär, lite för syrlig för min smak och sen tårta :) Underbar kväll på alla sätt och vis. Olof och jag konm hem någongång på natten iaf och då orkade jag verkligen inte blogga.

 

Såg betydligt fräschare ut än på bilden som är något gammal.

Av Alice - 8 september 2012 16:22

Underbart med spontana händelser! Efter våran lilla loppis tripp åkte vi in till stan och jag handlade nödvändigheter inför kvällens bankett. Loreal hade 20% så passande! Hittade en topp på rea också som åkte med hem.

En liten fika också blev det :)

Sen på eftermiddagen fick pappa och jag för oss att titta på nord och syd slaget så tittade på skjutandet över hästars huvud och lite sabel fajt. Otroligt vilka tåliga och orädda hästar man kan få av träning och tålamod. Min kompis Ronya var med och var snyggast med arab :)

Av Alice - 8 september 2012 15:31

Vi var som sagt på loppis idag och 10 min senare var vi klara. De hade ingenting som föll mig i smaken bara stela träns och noppriga schabrak men trots det lyckades jag hitta en nosgrimma som passar på tappis bruna träns. Bra läder och billigt.

Av Alice - 8 september 2012 07:48

Idag är jag ledig och för många innebär det just vila och tid för avslappning och eftertanke. Men inte för mig, sedan länge har lediga helger inneburit mer jobb och slit än i veckorna. Bara därför att helgen är två dagar utan skola där jag kan klämma in allt som jag inte hunnit under veckans gång. Så kommer det till viss del bli även denna helgen.


Den enda som får fullständig vila är Stellis bus. Hon och Tappi ska gå en långrunda imorgon. Vad händer då idag? Jo jag och Olof ska göra något kul, vi ska gå på loppis med endast hästsaker. Underbart bara det finns annat än massa urtvättade schabrak från stenåldern och jofa hjälmar. Vad skeptisk jag låter, men jag har varit med om sånt innan. 


Ikväll händer det andra festligheter, vi ska gå på bankett. Jag tänkte haft min balklänning men hörde att andra inte tänkte vara så uppklädda så nu får det bli en annan klänning istället. Bilder kommer tror jag :) 

Ha en bra dag

 

Av Alice - 8 september 2012 07:42

Cirka 100 Ronneby människor hade orkat komma till spelningen som var utomhus och helt otroligt bra. Jag gillar hennes musik, lite lugn och deppig men underbart bra.

Det var främst gamla låtar men det gjorde mig ingenting. Det var extra kul att hon hade så bra kontakt med publiken och bara inte körde igenom låtarna. Hon är långt ifrån super super häftig stjärna men jag gillar det hon gör och det är viktigast!

Av Alice - 7 september 2012 18:11

Idag blev det en lugn runda på ca 40 min. Det blåste storm så Stella var allt annat än avslappnad. Tittade på massor och gick lite hejsan svejsan. Böjde igenom henne lite i hopp om att få henne att tänka på annat men icke.

Jobbade henne lite på volt och det gick kanon bra. Idag gjorde jag slag i sak och byggde upp ett naturhinder som jag länge tjatat om och Stellis gick lugnt över det. Tänkte att tappi kunde ha det att träna lite på.

Av Alice - 7 september 2012 12:26

Jag har nu insett hur roliga gymnasieböckerna var jämfört med de som jag har nu. Inte en tillstymmelse till bild eller ritning inte ens lite diagram! Jag läser i dags läget ungefär 12 sidor/ timme, segt. Jag tänkte plugga till klockan 13 om jag står ut så länge. Ämnet är intressant men författaren är seg så egentligen det jag stör mig mest på.

Stellas täcke åkte av och hon sträckte på sig och såg så nöjd ut så känner mig som en snäll matte. Ska upp dit igen senare först Plugg!

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards