Alice Cehlin

Alla inlägg under februari 2012

Av Alice - 6 februari 2012 18:54

Har nu suttit och läst igenom flertalet bloggar och kan konstatera vissa saker som de flesta har gemensamt. Alla verkar ha problem med att läsa bloggar som innehåller särskrivning. Jag är en trogen människa av just det problemet, jag skriver isär väldigt många ord när som helst, detta är något jag vet med mig och försöker att tänka på men det som många förhoppningsvis vet är att människor kan faktiskt ha problem med detta, så sluta hacka och slänga skit. Svenska har konstaterats vara ett av de svåraste språken i världen för en utlänning att lära sig och det är inte konstigt när inte ens vi svenskar kan skriva, stava och ha en fullt grammatiskt korrekt text, så är det med den saken iaf!

Idag har det varit en dag med snö och is som vanligt. Jag trotsade de -10 graderna och red en sväng på stella. Vi har gjort det som vintern är till för, nämligen galoppera i snön och idag galopperade vi i solnedgång, jätte härligt. Jag lyckades hitta en stig precis i en åkerkant och den hade precis lagom med snö och underlaget var bra. Stella tyckte det var grymt kul och hade gärnat fortsatt en bra bit till. Hon gick väldigt bra överlag idag. Det roligaste är att hon tycker att det är kul och har öronen frammåt och pinnar på bra.

Nu väntar religion B, har en etik och moral uppgift som ska vara inne snart så får kämpa på!

   

Av Alice - 5 februari 2012 20:26

Idag blev det verkligen vinter och kallt. Det snöade nästan konstant medans vi var i stugan och åkte skridskor, solen visade sig lite ibland och det var rätt varmt då men sen blev det kallt igen. Grillade lite också, mysigt. Det blev kort och gott en dag med familjen och sen mat hos mormor och morfar innan Olof åkte hem till sig och lämnade mig åt mina prov. Imorgon har jag ett stort prov i Företagsekonomi A, det är inget vidare men mn får försöka göra sitt bästa. 

Stella har gått på bandet idag, jag var lite seg och bekväm av mig, frös väldigt mycket och det var lite små jobbigt Men imorgon blir det antagligen en sväng även om det kanske blir mörkt, jag måste helt enkelt rida igenom henne lite, särskilt eftersom det är träning på torsdag om vi nu kommer dit pga vädret. Stella fick skon fixad idag också, tack Hans. Nu sitter den några dagar till hoppas jag. Jag är fortfarande lite små sjuk, fryser och är förkyld istället för magsjuk och därför är allt lite små jobbigt och jag blir sur för ingenting. Idag hade varit perfekt galopp i snö väder dag. Magen behöver bantas lite.

     

Jag känner mig så grymt snygg i röd gammal hjälm men det gör sjukt ont o trilla och slå i huvudet på isen, tro mig jag har provat! Enzo var i sitt bästa lekhumör och lekte följa john och gjorde lite små galopp rundor. 

Av Alice - 5 februari 2012 09:39

Solen skiner och det är -15 i temperatur ute. det menas med att mamma inte ska med och rida Chris idag och jag lär nog inte hinna det heller så det får bli nya tag till nästa vecka, jag har lite dålig motivation för den hästen när det är mycket snö, ifs är det en ypperlig tid för att bygga muskler och kondition i. Vi ska troligtvis upp till stugan idag och grilla lite och åka skridskor på sjön. Olof däremot ska vara ute i skogen och springa och kriga. Han har nämligen två airsoft bössor som han krigar med tillsammans med några andra. Jag tycker det är lite kallt men eftersom jag själv kan rida i den temperaturen kan jag förstå. När det handlar om sina intressen är det inte mycket som kan stoppa en.

Falken  

Av Alice - 4 februari 2012 18:34

Spelningen var helt otroligt kall! Jag kände inte mina fingrar eller tår och jag hade ändå rejält med kläder. Tur att den bara var i 20 min. Körde inom jobbet en sväng och hälsade på mina goa jobbakompisar och köpte ett nytt skaft till sopkvasten som gått sönder i stallet.

Det var inget fruset i stallet så med glädje mockade jag och Hans la in maten. Olof har fixat stellas man och tunnat ut det mesta, det är bara lite kvar strax innan manken. Däremot brörjar stella anta en tunna och det utseendet är inte speciellt roligt, och jag kan inte klaga på pälsen utan det är enbart för lite motion i propition till maten som har gjort att detta utseendet har börjat uppenbara sig. Det ska vi nog råda bot på nu när vi faktiskt har gjort vår första ridtur på 2 veckor.

Jag red i ca 40 min i skritt och trav. Jag hade inte några krav utan det var mest att skritta på. Började samla ihop henne, flytta henne lite och plocka med formen och det gick jätte bra tillslut. I traven har jag inte kunnat se hur hon rör sig och därför hade jag Olof med till att hålla ett extra öga på hur hon såg ut, även om jag som sitter på känner det också. Känns ändå bra att en till är med, med sina ögon. Hon kändes grymt fin i traven! Bra form och hon ville vara till lags och det kändes verkligen som om hon tyckte det var kul att komma ut. Öronen fram den mesta tiden och hur pigg som helst.

Dessutom är hon hur klok och försiktig som helst, där det blänker och är knöligt/hårt tar hon det jätte försiktigt och sen trampar hon på bra där det är bar mark.

     

Av Alice - 4 februari 2012 11:47

Då har jag och Olofs familj varit ute och motionerat, vilket i detta fallet var åktur med snowracer, hur kul som helst! Det verkade dock som om de lite äldre tyckte det var roligare än vad de yngre tyckte. Jag åkte med Olofs systerson och han bromsade hela vägen ner så det gick inte fort, men säkert.

Tog även en bild på Olofs nya skidhjälm och glasögon, man ser iaf vilken i backen som är min pojkvän, den färgen går ingen miste om, men passsar bra till hans jacka.

       

Av Alice - 4 februari 2012 09:40

Det är -15 ute och det känns sådär att ev behöva spela på invigningen av den nya bandyplanen. Klarinetten kommer att frysa och mina fingrar kommer att gå av pga kylan. Det som däremot är rätt mysigt är att det är så friskt ute när det är kallt och det är fint med snön. Stella ska ev ridas en liten sväng, utan att jag eller stella ska frysa ihjäl. Ska sitta lite på chris med om tiden finns. Idag är det ett mirakel om inte vattenkopparna fryser hoppas på att slippa bära vatten. Annars överlever jag nog det också.

Jag och Mr för ett antal år sedan, blir rätt mycket sommarbilder nu eftersom jag längtar så mycket efter fina ridvägar och sol.  

Av Alice - 3 februari 2012 19:52

Nu har jag avklarat sista jobbdagen för denna veckan också den enda. Det gick jätte bra, inte så mycket folk och det passade mig bra då jag fortfarande är lite halv kass. Ikväll blir det Fläskfilé och hasselbackare med congacsås, mumma!

Imorgon blir det spelning och lite ridning för min del.

 

Av Alice - 3 februari 2012 10:53

Känner att jag än så länge har en väldigt uppåt dag! Skönt att känna så någon gång ibland. Jag har varit i skolan idag hade lektion mellan 8.10-10.15 helt perfekt. Nu sitter jag hos Olof och ska snart göra mat. Köttbullar och köttbullesås med pasta tror jag, potatis tar för lång tid, jag börjar jobba kl 12. Jag jobbar hela kvällen så blir lite små sent för mig, mamma tar och fixar stallet vilket är helt underbart. 

På söndag hoppas jag kunna åka till Fåglasång och hitta lite nytt roligt. 

Ha en bra dag!

Sommarbild fast jag är lika vit som snön ute så den passar lite iaf  

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards