Alice Cehlin

Alla inlägg den 3 mars 2012

Av Alice - 3 mars 2012 20:14

Jag är helt slut och klockan är inte ens nio, dåligt. Imorgon var det tänkt att vi skulle till ridhuset men det blir nog inte så som det ser ut nu. Ska rida en sväng till paddocken isf det är bara o hoppas på att den är någorlunda fin då det börjar frysa på nu igen. Annars blir det skogen, men börjar få lite panik över mitt mål i personligutveckling, måste verkligen komma igång med dressyren! 

Hämtade Olof i Karlskrona innan då bussarna inte passade så nu blir det kvällsmys och bara slapp :)

 

Av Alice - 3 mars 2012 16:42

Det fina vädret håller i sig och idag firade jag med att rida i min vårjacka som inte är fodrad, hade även min vanliga hjälm utan pannband och mina ridstövlar som inte är fodrade, detta tar jag som ett tecken på att våren närmar sig. Jag lyckades få med mig Bea till stallet idag, då hon gick med Enzo medans jag red. Stella har vilat sen i måndags och var sjukt pigg! Red lilla rundan och Stell hade inte några som helst tankar på att följa mina instruktioner. Men gick bra ändå, särskilt för att vara så pigg. 


Hade martingal idag och det behövdes, annars brukar jag inte ha det mer än när jag hoppar. Hade mina träningssaker idag då Bea var med för att ta bilder till en ny header men nja jag blev inte helt nöjd kanske fixar vi ihop något. Jag är sugen på att få det lite mer vår/somrigt på min blogg och hade tänkt att Bea skulle hjälpa mig med detta, får se när detta kan inträffa.


Ikväll blir det pizza och kebab och senare ska jag och Olof ta in hästarna. Nu när det är så ljust vill de inte gå in i vanlig tid.

   

Av Alice - 3 mars 2012 09:57

Idag känns det som vår i luften, solen skiner, det luktar kobajs och stella går med det nya täcket. Åt som vanligt en stor frallfrukost hos Olof, hela gänget skulle till IKEA idag men jag och Olof har annat för oss. Jag ska utnyttja vädret och ta en runda på stella, hittade ett sår på henne på andra bakbenet för någon dag sen och det var lite svullet så hoppas inte det har gett några men. Jag ska bara rida en liten sväng men det är alltid något i det fina vädret.


Idag är det en väldigt lugn dag annars jag har inget skolarbete med mig hem och jag lyckades bli klar med bilder och källförtecknig till projektet så nu återstår bara en slutsats/diskussion och sen kan jag lämna in det :) Kommer nog bli bra hoppas jag. Sen finns det alltid saker att ändra. 

Ha en bra dag :)

 

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards