Alice Cehlin

Alla inlägg den 18 mars 2012

Av Alice - 18 mars 2012 18:46

Det blev ändrade planer idag, Annie kunde inte följa med och rida så efter jobbet åkte Olof och jag hem till mig och träffade farfar som var henmma hos oss. Fikade och var allmänt trevligt. Åkte sedan upp till stallet hela gänget och då var det redan mockat, sicken service! Det kallar jag lyx, la in maten iaf och sen red jag Stella i sällskap med pappa och Olof som sprang med och mamma och Enzo gick med. 


Stella var väldigt fin idag först iaf, var väldigt mjuk och följdsam, hon brukar vara fin efter vila. Det försämdrades lite sen då hon var okoncentrerad och var lite tjabbig i munnen. Det blev bättre senare när jag plockade ihop henne och jobbade henne i traven då gick hon superduper fint! Avslutade med lite galoppjobb på travis där det mest blev tut på frammåt och intervaller. Gick jättebra och hon lyssnar verkligen jättebra, behöver aldrig vara orolig för att hon sticker. 

Planeringen inför veckan ser ut som följande:

  • Måndag: Travis fokus på lite mer bärighet
  • Tisdag: VILA
  • Onsdag: Paddocken
  • Torsdag: Hoppträning
  • Fredag: Skogen/skrittband beror på hur länge det tar i stan
  • Lördag: VILA (jobb 11-15)
  • Söndag: Skogen (jobb 11-15)

Hoppas att det följs, fredagen är dock osäker då jag ska fixa en Iphone och vänta på Olof som skriver tenta sen är det fest så hoppas att det blir bra.

 

Av Alice - 18 mars 2012 09:48

God morgon! Idag är det en ny dag med grått och trist väder, ska rida med Annie sen är det tänkt. Men först är det jobb mellan 11-15, kommer troligtvis bli rätt lugnt då det är tråkigt väder. Ska försöka vara lite piggare än igår vilket bygger på att jag äter bättre. Mamma ska fixa Stella sen så jag hinner med allting. 


Jag fick iaf en bra start på dagen med en riktigt god frukost hos Olof, ägg och bacon, mums! Hela familjen var nästan samlad och stämningen var på topp. Olofs syster ska ha barn snart och börjar bli riktigt tjock så spännande och hoppas verkligen att allting går som det ska. 

Nu väntar sista förberedelserna inför mitt jobb och jag behöver ta itu med vissa saker inför nästa vecka. Bland annat med vad jag ska ha på mig på studentfesten, hmm ja det måste jag fundera ut.

Ha en bra dag :)

 

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards