Alice Cehlin

Alla inlägg den 14 mars 2012

Av Alice - 14 mars 2012 19:13

Det blev paddocken idag och jag var rätt opepp på det tyvärr. Men det ändrades faktiskt allt eftersom. Stella var på bra humör idag och jag hade fokus på mina mål idag. Tanken var att jag skulle rida det enda dressyrprogrammet jag kan, nämligen det gamla LC:1. Stella var så jättefin, jag fokuserade mest på traven och det var väldigt stelt i högern men sen kom hon igång bra även på den sidan och blev då lättare att rida. Jag fokuserade också på min egen sits och alla ni som sett mig rida vet att det behövs.


Jag försökte att ha rakrygg och placera skänklarna rätt och sitta ner allt detta gick så himla bra. Jag är imponerad av mig själv! Men mest är jag imponerad av Stella som tog högergalopp från skritt utan att vi galopperat innan under passet. Ibland gick hon väldigt högt med huvudet men efter lite mer fokus från min sida började formen också komma. I slutet av passet kunde hon gå i stadig form i alla gångarter. Så himla glad för att allt funkar!

 

Av Alice - 14 mars 2012 18:59

Vilken dag det har varit idag. Jag har tyvärr inte hunnit blogga idag då det har varit så himla mycket. Enzo som har varit dålig nu i någon dag har varit hos veterinären och sen fick jag ta hand om honom på eftermiddagen och på morgonen tog jag en välbehövlig sovmorgon då vi började sent. Så himla skönt att bara ligga kvar i sängen och sova istället för att stressa. 


Skolan har gått bra, har en argumentation i svenska imorgon där jag ska argumentera för mer ridsport i tv eller media överhuvudtaget. Började söka lite lätt på google efter bra mot argument och hittade då hur många hästbloggar som helst! Det är sjukt att det finns så många bloggar som faktiskt fokuserar på hästfrågor och hur det uppmärksammas. 1 miljon svenskar är involverade i ridsport! Hur många som helst ju och då är inte all markpersonal inräknade.


På eftermiddagen7kvällen gick jag en lång runda med Linn helt underbart väder men på slutet blev det kallt. Så kul att träffa Linn, får alltid mycket energi av henne och jag kan inte förstå att Linn kan vara konstant glad hela tiden, underbart <3

Kvällen tillbringas hos Olof då han behöver stöd inför tentan imorgon.


Nu är det mer grönt än vad bilden visar!  


Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards