Alice Cehlin

Alla inlägg den 10 mars 2012

Av Alice - 10 mars 2012 19:08

Nu är jag och Olof hemma efter en dag som har varit rätt intensiv. Var först på rrfs lokala hopptävling. Såg första klassen som var en LD tror jag, hinderna såg iaf lagom höga ut så utgår från det. Fastnade för en svart häst som hade otroligt fin gång och bra hoppteknik. Annars var det mest mellanmjölk tyckte jag, det är ofta så att man kommer ihåg ekipage som utmärker sig från mängden och har ett bra samspel. Samspel och rytm tycker jag ligger till grund för mycket. Bjöd på fika sen och sen var det jobb.


Jobbet gick bra, kändes inte som om jag gjorde så mycket nytta idag men Pernilla hade köpt goda kakor så åt lite av dem.


Åkte till stallet och red Stella. Storm ute? Det blåst tokmycket och jag var riktigt imponerad av stella som kunde hålla sig kvar på marken, ibland blir hon jätte spänd av all blåst men idag flöt allting på bra. Jag red rätt dressyrinriktat idag trots att vi var i skogen. Gjorde skänkelvikningar och kortade och längde lite mest för kontroll. Hon lyssnade kanonbra och gick riktigt fint. Gjorde lite mer samling i högergalopp och det sitter bättre och bättre. Med mycket träning blir hon starkare och starkare i den sidan och jag med för den delen. Olof och Enzo gick med och fick sig en bra runda.

Stella var svettig efter ridpasset och det måste ju ha inneburit att hon fick anstränga sig lite iaf :)

   

Av Alice - 10 mars 2012 08:07

Idag är det då jobb mellan 11-15 och sen blir det stallet. Tanken är att stella ska gå en runda i skogen blir en mindre runda men med lite mer jobb istället. Igår skrittade hon och lekte i hagen med de andra. Hans fixade hela stallet, tack så mycket.


Nu på förmiddagen blir det dock andra bullar, vi ska på hopptävling och kolla på laghoppningen som går i div 3. Det är ungefär lagom höjd om jag ska våga mig över det. LC+5 är precis lagom höjd tycker jag. Det handlar också om att innan var jag på en rätt lagom höjd och kunde hoppa banor på lite höjd men sen kom jag ifrån det och sen när man ligger på en lägre nivå blir hinderna väldigt höga sen när man höjer upp. Ja det där höjd på hinderna behöver nog jag träna min egna förmåga på istället för Stellas, hon fixar det bättre än jag gör.

Ha en bra dag :)

 

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards