Alice Cehlin

Alla inlägg den 21 mars 2012

Av Alice - 21 mars 2012 20:06

Nu har vi kommit till den biten då jag och Olof ska ta itu med lilla Grållan. Grållan är en ren travare efter Tap in och har tidigare gått en hel del lopp men nu ska hon alltså försöka bli en liten ridbar häst. Hon är ungefär i storlek med Stella men lite klenare byggd och himla fin enligt mig. Jag har tänkt att med hjälp få henne att bli en bra häst som ska få tillbaka glädjen. 


Idag blev det mycket pyssel men eftersom hon är van vid att ha sele på sig och allt med skötsel var detta inget nytt men krävdes lite uppfräschning. När hon var trygg med tillvaron började hon undersöka westernpaden. Det var egentligen inte meningen att hon skulle ha sadel på sig idag men hon var himla fokuserad, trygg och nyfiken. Hon hade alltså sadel på sig och hon tyckte det var himla kul och var helt cool. Det underlättade att hon hade så stort förtroende för Olof och det är faktiskt han som har lagt ner tid på Grållan idag. Han har bättre tålamod än mig, däremot är jag väl medveten om att man måste skynda långsamt om man ska nå framgång.


Planen framöver är att hon ska få smälta detta lite och sen ska vi börja hänga lite mer på henne och vänja henne vid att vara över henne med röst och rörelser. Sen får vi longera henne lite så hon vänjer sig vid stigbyglarna vid sidorna och ja allt sånt markarbete innan själva uppsittningen äger rum. Tror dock inte detta blir något problem men eftersom man inte vet är det bättre att ta det lugnt och försiktigt.

     

Av Alice - 21 mars 2012 20:00

Idag blev det ett pass på ridbanan och hon kändes lite som sirap, gjorde som jag ville ibland men var lite seg och trög. Alla dagar kan inte vara bäst. Det konstiga är att ridpasset gick rätt bra ändå. Hade en bom i mitten och gjorde åttor över den för att få med mig henne och böja igenom henne. Var himla fin stundvis men ibland blev hon för djup och detta behöver jag träna på, det kommer synas på bilderna sen. 

Galoppen trodde jag skulle vara stretig idag och jag trodde att jag skulle få jobba med formen men nejdå hon var fin med en gång ungefär. Höger tog hon från skritt och hon trillade inte ut det minsta. Formen satt och jag behövde inte jobba vidare mycket, det saknades go men hon gjorde det riktigt bra ändå. Jag är nöjd med dagens ridning.

   


På den sista bilden kan man se att jag trillar fram och stella blir djup i formen mion skänkel är inte heller perfekt. Jag tycker det är viktigt att kunna ta kritik och veta sina brister så man kan jobba vidare på det. Utan fel och brister kan man inte utvecklas och bli bättre.  

Av Alice - 21 mars 2012 19:54

Då var snart en dag förbi och den har varit händelserik kan man säga, för att göra inläggen mindre långa kommer jag att lägga upp olika inlägg och nu ska jag även ta itu med kategorierna. 

Skolan idga har iaf varit rätt trevlig, hade bara två lektioner vilket var svenska och naturkunskap. Fixade klart mitt debattinlägg i svenskan skön,t en sak mindre att göra. Naturkunskapen var jätte dryg som vanligt, jag förstår inte att en kurs kan vara så dryg. Vi kollade bara på film men det gick ändå alldeles för långsamt. Lyckades övertala Olof att följa med mig hem och till stallet så det gjorde han och stackars Enzo har varit hos veterinären igen och nu har han fått medicin hoppas att den lille blir bra snart.

Nu blir det Sveriges mästerkock :)

   

Av Alice - 21 mars 2012 08:54

Idag skiner solen och det gör mig så mycket gladare Jag har även mindre värk i axlarna och ryggen så det ger mig också mer energi vilket jag kan behöva för att klara av ett pass med naturkunskap, finns inget som är så drygt. Senare ska jag även till paddocken och jag hoppas att Olof kan följa med så jag får lite hjälp med bommar. Har tagit lite nya bilder men tyvärr inget som jag kan ladda upp nu, denna lilla sega datorn klarar inte den påfrestningen.


Nu blir det lite klädbyte och sista svepet med lite smink så är det dags för skola.

Ha en bra dag :)

   

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards