Alice Cehlin

Alla inlägg den 4 mars 2012

Av Alice - 4 mars 2012 20:55

Nu är vi precis hemma från middag i Karlshamn. Karlshamn är en otroligt mysig stad som jag delvis är uppvuxen i och skulle kunna tänka mig flytta till, det är troligtvis den enda staden jag vill flytta till. Middagen var jättegod som vanligt. Det blev en liten röra till förrätt och lax med potatis och romsås till varmrätt och sen paj med vaniljsås till efterrätt, mums :)


Ska sova hos Olof inatt och sen blir det skola imorgon. Har inga direkta planer för veckan, ser lite hejhopp ut men här kommer en preliminär...

  • Måndag: Travbanan galoppjobb
  • Tisdag: Skrittband
  • Onsdag: Paddocken markarbete fokus kontroll
  • Torsdag: Hoppträning :)
  • Fredag: Skrittband, jag jobbar 13-19,15
  • Lördag: Skogen, jag jobbar 11-15
  • Söndag: Skogen, jag jobbar 11-15


   

Första vårtecknet i naturen är en liten söt vide....

Av Alice - 4 mars 2012 14:11

Paddocken var rätt hård och knölig konstaterade Stella och jag när vi kom dit, skrittade och böjde igenom henne och hon kändes kalasfin, travade lite på ena volten som var fin, stella gick väldigt bra tog stöd på bettet och kändes kanon. Jag bestämde att vi skulle fortsätta rida hem till mig och hela rundan beräknades ta en timme. Efter att ha hoppat av två gånger och stella gjort åtskilliga piruetter kallade vi på hjälp. Vid detta tillfälle var vi ca 500 meter från mitt hem och stod fast ;) Tack vare mamma lyckades vi komma ut till den större vägen och jag fick ett nytt spö då jag lyckats knäcka det andra när jag skulle sitta upp....


Efter att ha gjort 7 piruetter på 500 meter ringde jag Linn, Snälla söta Linn gick med mig till stallet och stella var mycket nöjd med detta. Jag travade och finare trav har hon nog aldrig haft, hehe. Jag hade säkert kunnat genomföra detta utan Linn men med tanke på att jag var varm och trött samt skulle på kalas inom kort så fick det bli så, och det tackar jag för.


Stackars Linn fick sen vara kvar i stallet tills jag hade lagt in hösilage och sen skjutsade jag hem henne. Jag gillar inte att utsätta mina kompisar fr stallvistelse när de inte är redo för det, men det ska säkert bli ryttare av Linn också såsmåningom :)

Bilder från vår gårdsplan :)

     

Pappa assisterar som hjälphand :)

Av Alice - 4 mars 2012 09:48

Igår ploppade det upp en ny header eller vad man ska kalla det. Det blev bara en bild, då Bea gjorde klart för mig att det var "omodernt" att ha flera så som jag hade det innan, lite synd men det kommer säkert bli en ny inom kort igen. Ändrade även lite typsnitt och sånt smått som gör det lite roligare. Beatrice hjälpte mig som sagt göra detta pga min otekniska sida.


Idag är det frost ute och det har varit lite små kallt. Ska ta mig till paddocken idag och se hur underlaget är, det kan vara stenhårt och då har vi fått en bra runda iaf och om det är bra underlag så rider vi där. Olof är på kurs precis som igår och idag ska de svetsa. Bra, då kan han öva på min bil sen, den hänger knappt ihop. Ska iväg ikväll, skönt att komma hemifrån lite ;)

Ha en bra dag :)

   

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards