Alice Cehlin

Alla inlägg den 25 mars 2012

Av Alice - 25 mars 2012 23:01

Målet med Grållis idag var att få in henne och sen hänga på henne och ev sitta på henne. detta blev lite omarbetat. Hon ville inte gå in under några som helst omständigheter och det gjorde att jag fick rida stella först och sen gjorde vi stallet och sen när det var dags att ta in alla plockade vi in henne och fixade henne. Hon var lugn hela tiden och verkade tycka att det var kul.


Det var inte till vår fördel idag annars, det var traktorer och mycket liv på gården och Hans körde Falken men hon är ju van vid det tidigare men nu var det en som satt på henne och det var hon inte van vid. Som sagt det blev lite hängande först och det struntade hon i och hon reagerade inte vid av och påstigning heller, hur cool som helst.


Nu gäller det att bygga vidare på förtroende och inte gå för snabbt fram. Det är även ett måste att försöka få in henne lättare. Stella var lite jobbig innan men inte i närheten av hur Grållan är. Jag är iaf imponerad över att allting går så smärtfritt ändå, men med medgångar följer det motgångar och de måste man lära sig att hantera lika bra som medgångar.

  

 


Av Alice - 25 mars 2012 22:52

Idag blev det motion för stellas del, hon börjar bli tjock. I sommar lär jag få ha en gräsredoserare på henne om hon inte ska rulla fram. Iaf upplägget var konditions träning på travis med en uppvärmning i skogen först. Olof följde med och gick. Hur fint väder som helst och både häst och ryttare trivdes. 


Stella gick fint men var lite tjabbig i munnen, nu måste vi kolla hennes tänder! Hans ska iväg till tandis på tisdag men jag har inte möjlighet att följa med så vi får vänta. Iaf det blev galoppjobb på travis sen och jag fick ändra fokus lite. Det var tänkt att jag till en början med skulle fokusera på intervaller och mer bärighet men nu har stella börjat bli lite små jobbig i högergalopp fattning och vill helst "lägga" in högersidan och komma undan. Detta jobbade vi med rätt mycket, alltså på att få henne rak, sträcka upp henne och mig själv och sen bara jobba vidare. Det gick bra och på slutet blev hon fin.


Kunde rulla på i bra galopp och sen variera tempot allt eftersom jag ville, hon blev rejält svettig och fick årets första ordentliga bad. Känns bra att jag kan variera tempot så mycket på henne och ha kontroll hela tiden. Formen kommer mer och mer i höger, i vänster sitter det någorlunda.

     

Av Alice - 25 mars 2012 10:14

Idag är det strålande sol och varmt och var ska jag göra då? Jo jag ska jobba, stå innanför 4 väggar och ett tak i 4 timmar och se dagen försvinna. Nja riktigt så hemskt är det inte, jag har glada jobbakompisar som gör att man klarar det. 


Det är meningen att Stella ska vara moraliskt stöd idag till Lady som ska ut på promenad om hon vill fångas in. Sen hade jag tänkt jobba henne lite på travbanan. Får se hur det blir det är Lady som har prio ett idag.

Nu ska jag fixa mig och dra mig mot stallet innan jag börjar jobba.

 

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards