Alice Cehlin

Alla inlägg den 11 mars 2012

Av Alice - 11 mars 2012 20:29

Jag tycker det är rätt skönt att ha en strukturerad planering att gå efter. Det gör att mål och utveckling blir tydliga, iaf är det så för mig. Jag har alltid planerat väldigt mycket och många tycker det är jobbigt men många i min närhet tycker det är rätt tryggt också. 

Så här kommer planeringen inför nästa vecka, den är lite osäker på några dagar men på det stora hela tror jag det stämmer. Sen kan vissa komplikationer komma men då får man ta det då.

  • Måndag: Travbanan galoppjobb
  • Tisdag: Vila/skritta
  • Onsdag: Paddocken med hinder
  • Torsdag: Skogen (om det visar sig att jag ska jobba, får torsdag och tisdag byta)
  • Fredag. Rida med Annie? Skogen. JOBB 13-19,15
  • Lördag: Vila. JOBB 11-15
  • Söndag: Ridhuset? Annars skogen. JOBB 11-15.
Så nu är det faktiskt kvällen. Jag ska titta på samhällen och religionen och sen får det räcka. Mer än en blick ägnar jag inte något som tar min energi. 
Glömde även ägna ett extra tack till mamma som hjälpt mig med stella och stallet idag samt till Hans som tog in ikväll, tack :) Hehe låter lite som ett tacktal.... 
Av Alice - 11 mars 2012 18:20

Tyckte dagen började rätt bra men sen vet jag inte vad som hände med mitt humör. Jag har varit små sur hela dagen. Jobbet gick bra, fick lite mer energi av att det var fint väder och såg fram emot en tur med Annie och Vinden. Mycket av min surhet kommer nog från att jag vill ha en ny mobil nu! Jag är en av få som fortfarande har kvar en gammal med knappar. Förut har det gått rätt bra och jag har inte känt något behov av att ha en Iphone eller så men nu när alla lyssnar på sportify ch bloggar från sin Iphone har jag med dragits in i det träsket. 


Ridningen idag blev alltså tillsammans med annie och Vinden en rätt lagom runda. Eftersom jag jobbade innan blev det en lagom runda. Stella var väldigt fin och smmarbetsvillig idag och gick över min förväntan. Stadig form och bra reglerbar galopp men just regleringen i galoppen har aldrig varit något problem men idag tyckte jag hon lyssnade extra bra. Stella tycker det är kul med sällskap så hon slipper gå först hela tiden, däremot är det bra om Vinden håller sig på avstånd. Kärlek på avstånd helt enkelt.


Ikväll ska jag kolla på ett avsnitt av ponnyakuten och bara ta det lite lugnt. Olof ar åkt hem till sig och det känns tomt.

   

Av Alice - 11 mars 2012 09:08

Nu kan man faktiskt säga att våren är här. Idag skiner solen och det är rätt varmt ute, Stella går med sitt nya övergångstäcke. Jag börjar jobba kl 11 och jobbar till kl 15. Kommer nog bli rätt bra tror jag. Sen ska jag rida en runda med Annie. Det blir nog en halvlång runda, eftersom jag slutar kl 15 och ska äta. Det innebär att mamma får hjälpa till och fixa stella medans jag slänger i mig lite mat annars kommer vi inte hinna rida ut förrän det blir mörkt.


Nu ska jag fixa lite i mitt sunkiga rum och Olof har precis konstaterat att det luktar hundgård här, hmm då kan man ju undra på vilken plats mitt rum kommer på fräschskalan. Dessutom berättade Olof en rätt dålig vits: Vet ni vilket timmer som är svårast att skörda?.....Fruntimmer! hehe ;) Jättekul, tog ett bra tag för mig att fatta vad han menade.

Ha en bra dag :)

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards