Alice Cehlin

Alla inlägg den 7 mars 2012

Av Alice - 7 mars 2012 21:03

Efter 150 timmar och två sista timmar nu ikväll är jag nu klar, jag gjorde det, jag är klar med projektarbetet! Okej nästan jag ska renskriva slutsatsen imorgon på min håltimme men sen jäklar är jag klar! Jag kan inte riktigt beskriva vilken otrolig lättnad det är. Jag har samlat info och intervjuat jättemånga och skrivit på detta arbetet i 1,5 år och nu ska det lämnas in. Det tråkiga är ju om det inte blir så bra betyg men det hoppas jag på, kanske inte MVG men ett VG borde det räcka till. Så imorgon mellan 9,30- 11 vet ni var jag är, vid en dator någonstans och slipar det sista. Det värsta som kan hända är att jag glömt o spara något av det sista som jag skrivit men nja jag tror inte det.


Nu blir det iaf sängen snart, ska samla motivation till mina 100 situps och 50 armhävningar som jag ska göra innan jag lägger mig. Har kollat på svenska mästerkocken också, grymt duktiga är dom jag vill också vara så duktig på att laga mat. Jag får nog börja träna nu om min mat ska gå att äta när jag flyttar hemifrån...

På återseende :)

 

Av Alice - 7 mars 2012 17:49

Idag har det blivit mycket motion för min del. Gick ju morgon promenad med Enzo och nu har jag precis kommit hem från stallet och där red jag en rätt lång runda med en busig stella. Hon hade glimten i ögat kan man säga redan i hagen när jag skulle hämta henne var hon busig och försökte få med sig de andra på en liten galopp. Det gick inget vidare så hon fann det roligare att se vad jag hade i fickorna.


Hade egentligen planerat en tur till paddocken men då den var frusen blev det skogen. Inte mig emot, jag var lite off idag och att genomföra ett ridpass på banan hade nog inneburit tårar vid minsta lilla motgång. Alltså var det bättre att rida i skogen och vara lite mer kravlös. Mål ska man ju alltid ha och idag var det att få en bra form i traven. Detta fik jag omredigera lite. Priolistan:

  1. Kunna gå fram
  2. Kunna skritta
  3. kunna trava istället för enbart galopp
  4. Vara på vägen istället för vid sidan av

Efter dessa åtgärden kunde jag börja fokusera på det jag ville. Vid detta laget började stella bli sur på mig för att jag inte var på samma bushumör som henne men hon gick iaf med på att trava fint. Jag blev riktigt nöjd med henne på slutet och avslutade då med en galopp på en mossväg. Helt okej åstadkommit från både min och stellas sida.

   

Av Alice - 7 mars 2012 08:45

Jag är riktigt trött på att det ska vara -10ute och frost och stenhårt i marken, det finns inget som är bra med det. Jga hade planerat att rida i paddocken idag, det går ju då inte. Känns inte kul alls det får bli skogen istället dock hade både stella och jag behövt lite jobb på banan.


Jag och Enzo har gått morgonpromenad, skönt att komma ut lite man blir så mycket piggare. Jag har tyvärr dåliga vibbar i mig idag känns som denna dagen mest är en sån dag som jag vill ska försvinna snabbt, en dag där jag stör mig på allting. Alla har sina bra och mindre bra dagar.

 

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards