Alice Cehlin

Alla inlägg under maj 2012

Av Alice - 14 maj 2012 21:46

Det blev ett sent ridpass som jag väntat mig och då medför också att lilla Alice är rädd för vildsvin. Vildsvin kan vara något av det äckligaste djur som finns och jag hatar det över allting annat! Detta kände ju naturligtvis Stella och spände sig och blev lite rädd samtidigt som hon gick och spanade i varenda buske efter var det var jag var rädd för. Iaf jag slappnade av sen och då gjorde ju även Stella det.


Jag fick jobba rätt mycket med sätet idag då Stella inte riktigt ville gå fram utan backade av och då ville jag få henne fram och få en rund galopp istället för bara studsig. Stella har rätt lång startsträcka och inte förrän de sista 10 minuterna kom hon till sin rätt. Då var det som om hela Stella slappnade av och jag jättefint jobbade liksidigt, bra form och jag kunde länga och korta henne.


Idag märkte jag även vikten av att försöka variera tempot. Stella tror att det är som på en racingbana, fullt ös hela tiden. Det funkar inte riktigt så! Jag blev jätte nöjd med henne iaf och det märks hur otroligt noga hon läser av mig, jag kanske skulle struntat i ridningen idag men vadå jag slappnade av sen och min bästa rehabilitering är just på hästryggen eller i Olofs sällskap och det gick ju inte just nu.

Imorgon är det dressyrträning.

     

 

Av Alice - 14 maj 2012 15:44

Varför ska allt vara samtidigt? Allting infinner sig på samma dag och det är grymt jobbigt. Iaf det gick bra hos naprapaten idag jag har gått från 80 årig kärring till 60 årig pensionär typ. Nacken börjar ge med sig nu men ryggen är som en sten, den vill inte släppa ett dugg! Hon tyckte iaf att en skillnad märks och idag kunde till och med Olof krama mig utan att jag skrek! Olof bjöd på en väldigt god lunch förresten, potatissallad och fläskfilé med tårta till efterrätt. Mums! Nu ska jag äta

Av Alice - 14 maj 2012 11:16

Sitter och väntar på naprapaten nu ska inte vara där förrän om 15 min så rätt lugnt vilket kan behövas i min annars så stressiga vardag. Olof har lovat att bjuda på mat sen kommer bli jätte gott! Annars händer inte så mycket idag, jag ska jobba sent och sen ska jag hinna rida stella och medan hon äter kraft måste jag putsa hennes dressyr träns. Det är full rulle nu och jag vet inte hur jag ska hinna allt. Inlämning religion imon och nästa vecka är det både historia, naturkunskap och samhälle fy f*n säger jag bara! Verkar iaf som om Stella ska få följa med till några kompisar på fredag så det kommer bli hur kul som helst, mitt största problem är att jag inte kan bestämma vilken sadel jag ska ha hehe;) nu är det dags strax och sen kan jag förvänta mig ryggläge ikväll

Av Alice - 13 maj 2012 21:47

Det blev sen ridning idag men det gjorde mig ingenting då det fina vädret kom i samma stund som jag satt upp på Stella. Stella hade hittat ett helt hav med maskrosor under dagen så hon hade en gul och söt nos..

 

Jag red fram i skogen på vår lilla runda och sen jobbade jag på travis. Fick jobba en del med det med att vinkla huvudet men det var betydligt bättre idag och jag får hela tiden tänka på mig själv och hur jag rider. Så fort jag tar för mycket i högertygeln får hon "nackspärr". Hon kändes himla mjuk och trevlig något överpigg och det fick jag vara konsekvens med, gjorde mycket halvhalter och halter för att få henne att lyssna.


På travbanan var det Olof som la upp träningsupplägget. Travade 1 varv åt båda hållen och sen lika i galoppen och sen fortsatte jag med att varva så och resultatet blev en uppmärksam häst som fick jobba i både uppförsbacke och nerförsbacke. Nyttigt. Drog på rätt bra på vissabitar men tog sedan tillbaka och gjorde lite tempoväxlingar. Kändes fin men vill helst gasa på lite mycket och blir lite sur när jag tar tillbaka henne. Får jobba vidare med det där. Har lite problem med att vara rak. 

Träna, träna och åter träna. Men samtidigt ha kul. 

             

På den bilden när hon sätter upp huudet mest och har öronen framåt kommer falken i fullfart mot oss och vill tävla :) Stella ville hänga på minst sagt....

Av Alice - 13 maj 2012 08:49

Olof ligger och sover fast vi har ätit frukost sedan långt tillbaka. Stackars pojkvän är lite trött så här på morgonkvisten. Jag känner mig otroligt ofräsch idag så ska försöka göra mitt bästa med lite smink och ett tag med fönen i håret. Jaja vad kan folk förvänta sig på en söndag när man har full ångest mot måndag?


Denna veckan blir iaf kort, torsdag är det ju röd dag och sen studiedag på fredag. Det blir även rätt mycket träningar denna veckan som kommer tror jag. Som det ser ut nu så är det dressyrträning på tisdag och hoppträning på torsdag sen ska Stella eventuellt följa med till några kompisar på fredag, det är dock inte bestämt eller så men man kan ju hoppas. 


Så nu måste jag fixa mig lite. Direkt efter jobbet ska jag en sväng till Ville och säga grattis till honom sen blir det stallet och Olof ska följa med så troligtvis blir det lite bilder.

 

Av Alice - 12 maj 2012 22:34

Börjar knåpa ihop en lista med saker jag vill köpa inför falsterbo 2012.

  • Svarta leggings
  • Brunt träns ev dyon differens
  • Marinblå tunn sommarjacka troligtvis en HV polo
  • Dressyrschabrak 
  • Blått JW-schabrak
  • Brun sadelgjord

Det är väl de mest akuta sakerna sen tillkommer hundra andra saker ;)

Jag älskar att shoppa och det är farligt! 


Av Alice - 12 maj 2012 22:30

Nu är alla gäster iväg körda och jag vill sova. Jag ska ju jobba imorgon och räknar med att börja jobba vid 09,20 ungefär. Det blev underbart god mat och jag är proppmätt. Det visar sig att Olofs släkt och min har kopplingar på många olika håll, konstigt att världen kan vara så liten... 


Olof fick ihop till hälften av sin kamera han ska köpa och jag hoppas verkligen han köper den snart så jag och Stellis kan få fina bilder.  Nu ska jag nog försöka sova lite.

     

Min pojkvän är ju för snygg!

Av Alice - 12 maj 2012 22:30

Nu är alla gäster iväg körda och jag vill sova. Jag ska ju jobba imorgon och räknar med att börja jobba vid 09,20 ungefär. Det blev underbart god mat och jag är proppmätt. Det visar sig att Olofs släkt och min har kopplingar på många olika håll, konstigt att världen kan vara så liten... 


Olof fick ihop till hälften av sin kamera han ska köpa och jag hoppas verkligen han köper den snart så jag och Stellis kan få fina bilder.  Nu ska jag nog försöka sova lite.

     

Min pojkvän är ju för snygg!

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards