Alice Cehlin

Alla inlägg under maj 2012

Av Alice - 8 maj 2012 21:14

Det blev ett sent pass idag på travis. Jag jobbade till 19,15 men var något sen så blev ännu senare. Klockan 20 var vi iaf på väg ut och började skritta fram. Sen fortsatte vi med att trava en rätt bra stund och då gjorde jag även många övergångar, tempoväxlingar och lite öppna jag brukar göra rätt mycket sånt för att känna att Stella är med på noterna ch det var hon.


Sen fortsatte jag med galoppen och det var där jag la mest fokus idag. Stella har börjat vinkla huvudet typ ser ut som om hon har nackspärr men jag vet varför, jag är mycket starkare i min högerhand, träna träna träna!! Fick jobbe en del med detta men för övrigt gick det bra. Det tog ett tag innan Stella slappnade av i höger galopp och jobbade igenom ryggen men sen kom det och då kom även tempot och jag kunde plocka med henne som jag ville. Härlig känsla.


I vänster har hon börjar studsa lite men idag tror jag dock det var all energi som soökade. Stella har även insett att hon tycker att grus ska vara på vägen och inte i högar vid sidan om vägen. Hon visade detta tydligt genom att stirra på grushögen och sedan små prata med den, hmm söt häst eller?


Imorgon blir det paddocken med Olof och kamera :)

   

På undre bilden syns det som jag pratade om tidigare vädligt tydligt.

Av Alice - 8 maj 2012 08:09

Känner att jag behöver ha lite struktur så här kommer en liten planering med händelser som är viktiga denna veckan.


Tisdag (idag) Jobba 16-19,15 efter det rida Stella en sväng

Onsdag: Banken kl 10 och rida i paddocken

Torsdag: Måste begära mig ledigt i skolan, tandläkaren med Stella hinna rida en mini sväng innan dess

Fredag: jobba 13-19,15, osäker på om Sella kan ridas eftersom hon varit hos tandis dagen innan, behöver troligtvis vila munnen. Olof fyller 20 år :)

Lördag: Hektisk dag, konfirmation kl 11 och fest efter det sen till Olofs kalas därimellan måste Stella ha omvårdnad.

Söndag: Jobb 9,45- 16,15 (har bytt med Jessia) Sen efter det ska jag till stallet. Hmm ja ja det blir bra 


Idag ska vi till Karlskrona och gå på museer med historia C så förvänta er ingen mega bra uppdatering...

 

Av Alice - 7 maj 2012 20:58

Idag var stella som en slingrande orm som försökte slingra sig bort från allt arbete och över att gå famåt till och med. Jag var skit arg men kunde samidigt ha lite överseende med det då vi inte har ridit den rundan på år och dar och det är rätt mycket sker att titta på där. Mellan varven kändes hon jättefin och tog stöd på bettet men däremellan var det hemskt. Jag rider inte bättre när jag blir besviken om man säger så. 


Försökte se det från den ljusa sidan och när man minst anade det gick hon som en rikig primadonna. Fick hoppa av en gång när hon tjurade fast totalt och inte ville gå förbi en gård med massa bilar och andra hästar. Där är det få hästar som går förbi så detta var rät väntat men alla andra saker som hon tittade på då? Bara fantasier, den lilla spök hästen.


Avslutade med lite lugn galopp och det gick bäst på hela rundan var nästan som om det var det hon väntade på. Sen däremot hände en konstig sak det var som om stella fick spelet när jag släppte henne i hagen. Ville nästan gå till attack mot mig. Så gör man inte och det fick hon veta också! Hon hade inte den minsta anledning till att vara sur mot mig. Brunstigt PMS sto kanske? 


Bara att se framåt och ta nya tag. Om man vänder på det med rundan idag så har hon ändå gjort framsteg på den rundan om man jämför med hur det var för några månader sedan. Så imorgon är jag säkert nöjd :)

 

Av Alice - 7 maj 2012 20:50

Alltså vad är det som gör att datorer och Alice inte fungerar? Något är det iaf, har försökt i 30 min att få datorn och iphonen att synka med bilderna i iphonen och ja efter 30 min gick det!! Jag blir så himla arg och dessutom gick det inte att ladda ner itunes eller jo det gick men det gick inte att installera. Jag grät och ringde både Olof och mamma och sen prcis i det ögonblicket ploppade det upp ett fönster med importera bilder.


Nej jag säger då det att när man skaffa dator behöver man inte känna sig ensam för det är alltid personer nära som försöker få den att fungera! Hur kan en liten ask ställa till med sånna problem eller är det bara ilandsproblem? 


Iaf jag har fixat bilderna nu och från och med nu ska jag sortera dem, så nu har jag gjort en mapp med Stella bilder och en mapp med naturbilder och sen när alla egobilderna kommer upp kommer jag göra en mapp till dem. Nja lite styr får man ju ha iaf.


Kan ni tänka er en annan sjuk sak? Jag hittade motivationen och cyklade till stallet och kom på något nytt i samband med det. Om man har högmusik och mössa hör man inte hur mycket man flåsar förrän mötande människor undrar om man är nära på att dö. ;) Helt underbart!


Nu ska jag äta glass :)

   

Av Alice - 7 maj 2012 15:19

Snart står jag där på munktrappan och sjunger om studentens lyckliga dar men först.... Måste jag ta mig igenom samhälle c, historia c och naturkunskapen ja just det religionen också! Jag kommer att avlida av stress. Fick dock mycket gjort idag i samhällen men annars går det segt, orkar inte riktigt. Ikväll ska jag iaf en tur till stallet ska bli skönt att komma ut lite. Det får nog även bli cykel dit som jag skrev tidigare. Jag ska klara detta med motion och skola och jobb och allting, shit hur ska detta gå;)

Av Alice - 7 maj 2012 08:00

Idag skiner solen och det är dags för skola hela dagen. Skrev ett inlägg för typ en sekund sedan men den laddades inte upp då bloggplatsen loggade ut mig. Så kan dyka upp ett inlägg till. Idag blir det som vanligt om måndagarna, skola hela dagen sen spelning och sen stallet. Ska försöka cykla dit hoppas jag plockar fram motivationen tills dess! Nu ska jag kämpa mig igenom samhällen! Ha en bra dag:)

Av Alice - 6 maj 2012 20:59

Idag åkte vi en tur till Växjö för att gå och shoppa på grand sammarkand. Jag har aldrig varit just där och blev positivt överraskad. De flesta affärer som jag gillar fanns där och faktiskt hööks också! Jag hittade lite av varje bland annat en bikini, en blå tunn blus, ett bh till min balklänning, skor till balklänningen och grammor till stella samt flugspay säkert något som jag glömt. Jo just det en dator också :) Absolut ingen som jag tänkt köpa och märket låter allt annat än bra men jag ska ju inte anväda dn till något avanserat så tror ändå den fungerar. Annars lämnar jag tillbaka den!


Vi åt buffé också och mums vad gott det var, jag åt nog inte för pengarna jag betalat men det gjorde inget för Olof åt för två. Han är så söt han åt 10 pizzabitar + massa kyckling och potatisgratäng. Söt pojkvän.

Väl hemma blev det som sagt en tur til stallet och nu har Olof hjälpt mig att installera allting på datorn, hoppas n bara den uppfyller mina krav.

 

Av Alice - 6 maj 2012 20:53

Idag blev det ett pass både i skogen och på travbanan. Hon var väldigt mjuk och följdsam blev dock lite bakom lod ibland. I skogen travade vi igenom allting och gjorde lite sidvärtes och mest mjukade upp systemet. Galopperade lite och då fck jag bra respons i båda varven och hon tog för sig. Olof följde med och då känner både Stela och jag mig trygga Jag känner mig trygg eftersom han skrämmer bort vildsvinen och Stella känner sig trygg eftersom hon slipper gå först.


På travbanan galopperade vi två varv med fokus på tempoväxlingar. Fick bra respons men blev lite djup ibland. Får träna mer på det där. Hon kändes överlag väldigt trevlig iaf.

Tack älskling för bilderna :)

         

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards