Alice Cehlin

Alla inlägg under maj 2012

Av Alice - 5 maj 2012 22:00

Jag är sämst på det här med motion, idag cyklade jag till stallet och blev trött jättesnabbt. Jag har ett mål och det är att komma i mina amla jeans innan sommaren är slut men just nu känns det långt bort. Jag måste ha en push och jag har bett Olof att hjälpa mig och nu kanske det börjar släppa. Det där med joggning har jag släppt redan eftersom jag tycker det är så tråkigt. Nej det får bli promenader och cykelturer med högt tempo istället men innan jag kan sätta upp högt tempo måste jag ju kunna ta mig framåt....


Jag är så duktig på att prata en massa men inte riktigt ta mig för att göra det. Jag måste få tillbaka min självdiciplin!

Nu ska jag sova och tänka över alternativ till att få ett mer hälsosamt liv. Troligtvis blir det cykel till stallet imorgon också. Jag måste!!!


Genom bättre kondition kan jag också bli en bättre ryttare då jag orkar rida betydligt bättre. Japp en bättre kondition innebär många positiva konsekvenser!

 

Av Alice - 5 maj 2012 16:02

Stella var verkligen piggelin häst idag. Tur jag tog martingal och min hoppsadel. Sitter djupare i dressyr sadeln men på något konstigt sätt tycker jag att jag har bättre klister i hoppsadeln. Stella är ju inte dum eller bockar eller så men hon var pigg idag och eftersom det blåste var hon extra tittig också. 


Red en runda med rätt mycket backar och det var precis jämte sjön också så det var riktigt fint att rida där. Stella har blivit så himla fin och mjuk i gångarterna nu och tränade lite extra på galopp från skritt idag och det funkar som vanligt väldigt bra. Övergångarna var också bra idag. Hade inte några krav direkt och då brukar hon gå som bäst. Jobbade bra med ryggen i galoppen och ja jag är nöjd med passet idag.


Blev mest galopp idag om man bortser från fram och avskrittning. Trav lite men mest galopp. Stella har klart förbättrat sin kondition nu och blir inte så svettig längre eller anfådd. Väldigt positivt!

     

Bilderna är inte från idag.

Av Alice - 5 maj 2012 15:54

Vilket fint väder det är idag det blåser dock lite men skit samma solen skiner och det är rätt varmt. Har precis fikat på cupcakes hos Oolof, jättegoda med dumle och en sort var med blåbär. Så gottit. Olof och Kalle har hjälpts åt med corran men det verkar tyvärr inte kunna bli några utställningar i sommar. Kopplingen lär bytas innan bilen kan användas. Blir arg på saker som inte fungerar.


Enzo och Olof lekte på gräsmattan hemma innan och de två har det starkaste bandet som jag sett mellan hund och människa. Redan från början valde Enzo Olof och sedan dess har det bara varit Olof som existerat för Enzo. Det kallar jag kärlek <3

Bilder från idag 

             

Av Alice - 5 maj 2012 09:52

Idag är jag ledig från jobbet och konstigt nog är jag även ledig imorgon också. Har bytt en del helger med de andra och jobbat extra lite så nu är det utjämning. Solen skiner men det blåser och Olof och jag ska cykla till stallet nu. Stella bus ska gå ett pass i skogen och tror det blir bra eller hoppas det iaf. Jag är lite trött så blir mest kravlöst eftersom jag inte vill bråka så mycket med henne, vinner inte på det idag.


Sen är det tillbaka till Olof som gäller då han ska försöka fixa corran så den kan börja glida fram på vägarna igen. Det är även Villes födelsedag idag, grattis till honom.

Kommer mer uppdatering under dagen.

Ha en bra dag :)

 

Av Alice - 4 maj 2012 23:29

Nu har jag suttit och tittat delvis på hockey men också hjälpt olof med hans riskanalys som snart ska vara klar. På något sätt är det roligare att hjälpa honom med hans skolarbete än att ta itu med mina egna arbeten. Nu är jag iaf trött och det är inte så konstigt då det har varit en lång dag med mycket jobb. Så sov sött dröm sött

     

Av Alice - 4 maj 2012 21:49

Efter jobbet ikväll åkte vi till Malin och Kenth som är stolta föräldrar till en liten dotter som för tillfället inte har något namn. Hoppas personligen på Vera, Livia eller Lilly. Hon är hur söt som helst och full med energi. Väldigt lik sin mor är hon och det är inget negativt, Malin var lite trött men såg lycklig ut och det kan hon vara.

         

Längst till vänster mamma malin, sen Mormor Magdalena och sist morbror Olof.


Var uppe en sväng i stallet också, gav Stella sin kraft och sen fick hon gå ut igen. Imorgon ska jag rida i skogen och klättra lite har jag tänkt mig. Hoppas kunna hitta samma känsla och avslappnad som igår. 

Ha en bra kväll och imorgon kommer det troligtvis nya bilder.

Av Alice - 4 maj 2012 08:55

Olof sover och jag sitter och tittar på det tråkiga vädret. Det är löv på nästan alla träd men idag regnar det, tur för de som är pollenallergiker. Det är inte ens varmt ute bara 5 + men jag tror ändå jag ska försöka mig på en promenad innan jag börjar jobba 13-18. Jag har inte jobbat alls mycket denna veckan och eftersom jag är ledig i helgen också känner jag mig lite rastlös. 


I helgen ska vi till Växjö iaf och då står det dator, grimmor och skor på listan. Datorn är för att jag ska kunna lägga upp bilder och sköta skolarbetet, grimmorna är för att Stella har slitit sönder de flesta och skorna är till min balklänning. Skorna måste vara ungefär 12 cm höga, helst platå eller kilklack och absolut inte stilettklack de ska även vara creme eller off white. Hmm ja det blir säkert bra. Dessutom måste jag köpa flugmedel också ;)

Japp det var min lista det.


Stella ska förövrigt vila idag eller gå på bandet ikväll när jag slutat jobbet. det är ballottning idag också och jag hoppas verkligen att jag hamnar med någon som är kul och som man kan prata lite med annar får jag problem. Jag måste ju prata kan knappt vara tyst.


Bilder från en dag när det inte regnade.

     

Av Alice - 4 maj 2012 08:46

Igår var det hoppträning och den skulle börja kl 19,15. Klockan 19,30 släppte bussen av mig vid E22:an och jag fick springa ca 2 km för att hinna i någorlunda tid till träningen. Som tur var hade första gruppen blivit sen så när jag väl fått på mig ridkläderna och allting hade de precis börjat jobba igenom traven.


Mamma fixade allting med Stella men fick i efterhand höra att benskydden varit lite hejsansvejsan men det skiter jag i det viktigaste var att mamma fixade det, kom dit med Stella och fick på henne sakerna samt skrittade fram henne. Sen när jag började rida fick jag jobba igenom traven själv först och sedan var jag med på det gemensamma galoppjobbet. Stella var fin och lugn i munnen men lite tittig så det blev en del avbrott i galoppen men nu bär hon sig och jobbar riktigt i höger också och det är jag himla nöjd med. 


Hoppade fram på en åtta ungefär med sockerbitar och där fungerade det helt perfekt, vi var tillsammans i varje språng och hade rätt galopp. Ökade sedan på med en kombination som gick bra var lite trångt först eftersom hon har lite större galopp än ponnyerna men ja det gick bra sen.


På slutet höjdes det upp till 90-100 cm och då ni fick jag kämpa. Inte med Stella utan med mig själv. Helt kalasbra gick det! Hade rätt avstånd, tempo och jag kom inte efter eller före allting flöt på helt enkelt. Så homla nöjd är jag! Det blev  ju då inga bilder från igår men snart börjar vi vara utomhus tror jag och då kan det bli mer bilder. Det var många linjer igår så jag var tvungen att ha is i magen och bara vänta och inte sätta iväg henne, vilket jag är bra på annars. Jag är skit nöjd faktiskt!

 

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards