Alice Cehlin

Alla inlägg under mars 2012

Av Alice - 17 mars 2012 19:13

Vilken dag så grå och trist. Jag jobbade ungefär halvadagen och det gick bra, jag fick dock ett blodtrycksafall som gjorde mig fruktansvärt yr och dålig. Efter en glass blev det mycket bättre, tack till bästa jobbkompisar som backade upp. 


Åkte till fåglasång efter jobbet och köpte boots, blev ett par globus i neopren denna gången får se hur de är, ska ju i vilket fall som helst bara ha de till vardags. Ska eventuellt köpa ett par eskadron av Jessica. Det hade kommit in jättemycket snyggt från Kingsland, bland annat en jättefin jacka som var marinblå. Nja det tål att fundera på lite. Är rätt mycket pengar det rör sig om och just nu är det riktigt tajt som det är.

Åkte sedan till Hoby för att kolla platsen som jag ska redovisa om och det var inget att hänga i julgranen tyvärr.


Nu till det stora för dagen. Jag har kört för första gången i mitt liv, alltså trav. Helt sjukt läskigt, det gick jätte fort och jag satt och sparkade med benen, som om det skulle hjälpa? Falken var jättesnäll och gjorde precis det han skulle, men det gick inte särskillt fort, typ gå fart max. Men med lite träning kan väl jag också förbättra mig kanske, jag tycker iaf det var riktigt kul och något jag vill lära mig mer om. Sen har jag en plan till som jag ska försöka sätta till världen och det är lilla Grållis som jag gärna skulle vilja kunna rida. Nja det kan nog bli något av det i framtiden.

Grållan :)

Falken :)   

Av Alice - 17 mars 2012 10:01

Idag är mitt humör inte på topp och det känns tråkigt, det är mycket roligare och vakna och känna att livet är på topp. Jag antar att det är vädret som gör det, idag är det nämligen mulet och grått överallt. Jag ska åka och jobba nu och jag kommer uppdatera mer ikväll. 

Ha en bra dag idag :)

 

Av Alice - 16 mars 2012 21:33

Jag är inte som alla andra 19 åringar, jag sitter då hemma en fredag istället för att gra staden osäker. Både positivt och negativt från min sida. Jag har jobbat från kl 13 och är helt slut, orkar ingenting och vill bara sova. Känns ännu bättre då jag har super mycket att göra i helgen. Ska jobba lördag och söndag 11-15. Imorgon ska Olof och jag en runda till Fåglasång, jag är i akut behov av ett par nya boots, märke och sånt shit får vänta jag måste ha ett par som är hela! Det är ju trotsallt huvudsaken. Ska även göra ett studiebesök på platsen jag ska redovisa om på tisdag.


Stella ska vila imoron och vi åker till stallet på kvällen för att fixa och ta in dem. Helt okej slapp lördag. Hoppas ni får en skön helg med mycket sol och värme. Hoppas även på lite nya bilder i helgen :)

 

Av Alice - 16 mars 2012 10:49

Lämnade Bea vid bussen och var därmed i stallet rätt tidigt. Mockade och red Stella som dagen till ära var av modell turbo. Red i skogen och tyckte till en början att hon var rätt seg fast idag var hon inte stel kändes jättemjuk och fin. Efter att jag travat blev hon dock superpigg och jag var lite sur på mig själv för att jag inte tog på en martingal när jag ändå visste att vi skulle rida i skogen med fina galoppvägar. 


Stella var bitvis rätt tjurig i munnen och jag tror kanske att vi ska kolla upp tänderna snart, börjar bli lite småsur vid tränsning, hmm ja något kan det vara som behöver fixas till. Så småningom gick hon iaf väldigt fint och tempot blev som jag ville, men hade jag tummat lite på det så hade hon nog blåst på rätt bra, hehe. Annars jobbade jag henne inte så mycket med formen och finliret utan hade mest som fokus att kunna hålla henne där jag ville och att det skulle bli en mysrunda i skogen. 


Det blev lite miljöträning också, skogshuggare, träd som trillade och låg uppgjorda vid vägen och sen stora lastbilar som körde grus, ja det var lite saker att titta på. Därför var det ännu en anledning till att rida med lite mer kontroll. Fint väder fick vi iaf och det kändes riktigt varmt i solen.

Hela vägen kantades av så här små sötisar. Hoppas det blir mer grönt snart!

 

Av Alice - 15 mars 2012 18:19

Idag blev det som sagt en runda på 3,5 km och det gick rätt snabbt, eftersom jag jobbade henne rätt mycket igår tyckte jag hon behövde en runda där hon bara kunde sträcka ut sig lite och bara tuta på. Hon var lite stel och jag fick inte riktigt bukt med det då jag mest hade fokus på att komma fram och hem innan det blev mörkt. Men efter lite jobb med sidorna så kändes hon helt okej.


Något som känns mer än okej är att tempot och formen sitter så himla bra! Känns kanonbra och det gör att jag kan fokusera på andra grejer typ mer på avsaktningarna och min egen sits, då det är något som "glöms" bort ibland. Imorgon blir det en tur i liknande stil kanske lite mer tuta på galopp det beror på dagsformen. 

 

Av Alice - 15 mars 2012 14:48

Baka är precis vad jag har gjort nu i eftermiddag. Jag tycker det är rätt kul och det är så mycket lättare att baka när ingen annan är hemma. Jag har dock inte så stor variation på mina kakor utan jag brukar variera mellan kladdmuffins, kolakakor, sockerkaka och chokladsnittar men idag provade jag faktiskt något nytt. Liknar choklad/havregryns/kokoskakor men blev rätt goda, sen blev det även chokladsnittar. Eftersom jag ska hålla nere på kakor och sånt så gjorde jag en liten nyttigare variant, de där hälsokakorna, får se om jag kan leva med det i längden. Mer motion kanske är nyckeln?

 

Kolakakor som Bea har fotograferat. Nu blir det stallet för min del.

Av Alice - 15 mars 2012 11:26

Ingen sol idag så lång ögat når. Jag hade en lektion idag och då var det den där usla argumentationen. Jag brukar inte förbereda mig något inför muntliga framträdanden, dels för att jag alltid improviserar ändå och sen blir jag bara störd av att fokusera på ett papper. Detta resulterade i att jag pratade alldeleds för länge och vad jag fortod på läraren var jag bara godkänd, hmm ja så är det kanske ibland.


Skulle provat min balklänning idag då den äntligen är klar, men nja det blir uppskjutit till nästa vecka, jag hade inte riktigt tid att vänta i stan i 5 timmar. Ville hem, fixa med allt som behöver göras och sista prio var att plugga, det har jag inte börjat med ännu och kommer troligtvis inte göra förrän ikväll heller. Motivation kom hit!


Enzo har jag precis badat och duschat och borstat, man kan sammanfatta det med att jag inte är hans favoritperson! Däremot så fick han lite mer energi av det och har nu gått och lagt sig på sitt vanliga ställe, Beas säng :) Söt hund.

Olof skriver tenta idag och jag hoppas för både min och hans skull att det går vägen. Stella ska ridas en liten sväng idag 3,5 km min vanliga ut-och-lufsa-runda. Ska göra stallet och sen kanske motivationen har trillat ner från himmeln till mitt huvud.    

Av Alice - 14 mars 2012 19:13

Det blev paddocken idag och jag var rätt opepp på det tyvärr. Men det ändrades faktiskt allt eftersom. Stella var på bra humör idag och jag hade fokus på mina mål idag. Tanken var att jag skulle rida det enda dressyrprogrammet jag kan, nämligen det gamla LC:1. Stella var så jättefin, jag fokuserade mest på traven och det var väldigt stelt i högern men sen kom hon igång bra även på den sidan och blev då lättare att rida. Jag fokuserade också på min egen sits och alla ni som sett mig rida vet att det behövs.


Jag försökte att ha rakrygg och placera skänklarna rätt och sitta ner allt detta gick så himla bra. Jag är imponerad av mig själv! Men mest är jag imponerad av Stella som tog högergalopp från skritt utan att vi galopperat innan under passet. Ibland gick hon väldigt högt med huvudet men efter lite mer fokus från min sida började formen också komma. I slutet av passet kunde hon gå i stadig form i alla gångarter. Så himla glad för att allt funkar!

 

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards