Alice Cehlin

Alla inlägg under mars 2012

Av Alice - 14 mars 2012 18:59

Vilken dag det har varit idag. Jag har tyvärr inte hunnit blogga idag då det har varit så himla mycket. Enzo som har varit dålig nu i någon dag har varit hos veterinären och sen fick jag ta hand om honom på eftermiddagen och på morgonen tog jag en välbehövlig sovmorgon då vi började sent. Så himla skönt att bara ligga kvar i sängen och sova istället för att stressa. 


Skolan har gått bra, har en argumentation i svenska imorgon där jag ska argumentera för mer ridsport i tv eller media överhuvudtaget. Började söka lite lätt på google efter bra mot argument och hittade då hur många hästbloggar som helst! Det är sjukt att det finns så många bloggar som faktiskt fokuserar på hästfrågor och hur det uppmärksammas. 1 miljon svenskar är involverade i ridsport! Hur många som helst ju och då är inte all markpersonal inräknade.


På eftermiddagen7kvällen gick jag en lång runda med Linn helt underbart väder men på slutet blev det kallt. Så kul att träffa Linn, får alltid mycket energi av henne och jag kan inte förstå att Linn kan vara konstant glad hela tiden, underbart <3

Kvällen tillbringas hos Olof då han behöver stöd inför tentan imorgon.


Nu är det mer grönt än vad bilden visar!  


Av Alice - 13 mars 2012 19:57

Känner att smärtgränsen snart är nådd vad det gäller skolan. Jag har just nu hela huvudet fullt med olika uppgifter som ska göras. Jag håller som bäst på med religionen just nu och beräknas ha ca 3 sidor kvar och det känns sjukt mycket nu när jag har läst igenom betygkreterierna. Det som jag har skrivit finns inte ens med, hmm undra om det beyder att jag har skapat ett oerhört bra betyg utöver MVG eller helt enkelt ligger på ett oansenligt IG. Jag har även ett stort arbete i samhällen som snart ska vara inne, det har jag inte ens börjat på och det känns hemskt till sist har jag även en labbrapport att skriva klart, denna beräknas vara klar snart då jag har resultat och diskussion kvar.


Dagen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig idag. Telenor var inte på det stället som de skulle, alltså har jag inte beställt någon ny mobil, min balklänning är äntligen på god väg och beräknas vara klar imorgon :D Linn skulle på möte ikväll så blev tyvärr ingen promenad däremot blir det en imorgon! Kanske var lika bra då jag behöver plugga ikväll.


Stella har gått på bandet 6.an blev det idag och hon var riktigt sur på mig. Inte på mig direkt utan över att jag var så omständig. När hon har gått upp på rampen tycker Stella att man ska börja gå direkt idag var det då så att jag hade klantat till programmen och hon fick vänta kanske 30 sek, lite för länge enligt Stella. Hehe sötis häst :)

Imorgon blir det ridanan om det inte fryser.

 

Av Alice - 13 mars 2012 09:27

Idag är det en ny fin vårdag som innehåller mycket sol och tror det kommer bli varmt frammåt dagen också. Det är relativt tomt på min " to do list" idag, ska fixa lite skolarbeten och sen ska´jag försöka komma ut och gå en runda med Linn ikväll, behöver snacka lite med henne ibland och min nya träningstanke behöver få lite motion. Så nu har jag börjat ta tag i det här med kost och träning på riktigt. Äter mer nyttigt och kakor och godis är nu helt förbjudet, annars kommer jag dessutom inte få MVG i personligutveckling, alltså jag håller inte mig till mitt mål.


Stella ska även gå på bandet idag och jag ska fixa stallet, det är dagens planer ungefär. Eventuellt ska jag även ta en sväng och se om jag kan fixa en Iphone :)

 

Av Alice - 12 mars 2012 19:48

Tanken var galoppjobb på travbanan idag. Märkte dock att tiden var till min fördel idag så hann med en lång uppvärmning i skogen. Jobbade lite med att få igenom högersidan då hon var lite extra stel där idag. Blev bättre och bättre. Plockade lite med traven också, den blev också mjuk så småningom och blev som jag ville. Stella hade väldigt mycket energi idag men det var bara kul.


Väl inne på travbanan blev det mest galopp i intervaller och tempoväxlingar. Detta var något som Stella uppskattade idag och verkligen var kul att jobba med. Tillslut kunde jag rulla på i stadig form och variera tempot precis när jag ville. En underbar känsla när allting stämmer mellan häst och ryttare. Jobbade i högergalopp också och blev possitivt överraskad över att hon tog fattningarna så bra och kunde hålla galoppen. Däremot blir hon lite osäker när det är så pass öppet. Hon drar gärna till ena sidan för att få lite stöd och inramning. Då får jag vara noga med att hålla om henne och bli tryggheten för henne. Kämpa vidare!


Blev inga nya bilder idag och det är jag lite ledsen för, när det går som bäst har man naturligtvis ingen fotograf! 

   

Av Alice - 12 mars 2012 19:29

Vilken energi jag har haft idag. Solen har varit uppe konstant och det är blå himmel, fåglarna kvittrar och temperaturen ute har passerat 17. Nog är det vår i luften. Hade hur mycket motivation som helst till att springa en runda men sen hann hjärnan ifatt. Man ska inte ta ut sig mer än nödvändigt!


Skolan var rätt lugn idag och det kändes bra riktigt så mycket energi hade jag inte så jag orkade vara engagerad i skolan. Det är 94 dagar kvar till studenetn och det närmar sig med stormsteg. :)

Klippte mig även idag hos Lisa, blev njd som vanligt trots att man inte ser någon skilland. Trodde håret skulle vara mycket mer slitet än vad hon sa så blev bara topparna. Det ska ju vara något kvar att gra uppsättning av till balen.


 

Av Alice - 12 mars 2012 08:22

Idag är det skola och jag har inga planer för dagen direkt. Ska klippa mig vid lunch och sen äta lunch med Olof om jag hinner. Jag har även glömt skåpsnyckeln så jag hade ingen jättebra start på dagen. Tanken med Stella idag är att hon ska gå ett galoppjobb på travbanan och sen har jag konstaterat att om jag överhuvudtaget ska kunna visa mig på en dressyrtävling måste jag börja jobba med det snart!!

Ha en bra dag :)

Liten sommarhund på havet :) 


Av Alice - 11 mars 2012 20:29

Jag tycker det är rätt skönt att ha en strukturerad planering att gå efter. Det gör att mål och utveckling blir tydliga, iaf är det så för mig. Jag har alltid planerat väldigt mycket och många tycker det är jobbigt men många i min närhet tycker det är rätt tryggt också. 

Så här kommer planeringen inför nästa vecka, den är lite osäker på några dagar men på det stora hela tror jag det stämmer. Sen kan vissa komplikationer komma men då får man ta det då.

  • Måndag: Travbanan galoppjobb
  • Tisdag: Vila/skritta
  • Onsdag: Paddocken med hinder
  • Torsdag: Skogen (om det visar sig att jag ska jobba, får torsdag och tisdag byta)
  • Fredag. Rida med Annie? Skogen. JOBB 13-19,15
  • Lördag: Vila. JOBB 11-15
  • Söndag: Ridhuset? Annars skogen. JOBB 11-15.
Så nu är det faktiskt kvällen. Jag ska titta på samhällen och religionen och sen får det räcka. Mer än en blick ägnar jag inte något som tar min energi. 
Glömde även ägna ett extra tack till mamma som hjälpt mig med stella och stallet idag samt till Hans som tog in ikväll, tack :) Hehe låter lite som ett tacktal.... 
Av Alice - 11 mars 2012 18:20

Tyckte dagen började rätt bra men sen vet jag inte vad som hände med mitt humör. Jag har varit små sur hela dagen. Jobbet gick bra, fick lite mer energi av att det var fint väder och såg fram emot en tur med Annie och Vinden. Mycket av min surhet kommer nog från att jag vill ha en ny mobil nu! Jag är en av få som fortfarande har kvar en gammal med knappar. Förut har det gått rätt bra och jag har inte känt något behov av att ha en Iphone eller så men nu när alla lyssnar på sportify ch bloggar från sin Iphone har jag med dragits in i det träsket. 


Ridningen idag blev alltså tillsammans med annie och Vinden en rätt lagom runda. Eftersom jag jobbade innan blev det en lagom runda. Stella var väldigt fin och smmarbetsvillig idag och gick över min förväntan. Stadig form och bra reglerbar galopp men just regleringen i galoppen har aldrig varit något problem men idag tyckte jag hon lyssnade extra bra. Stella tycker det är kul med sällskap så hon slipper gå först hela tiden, däremot är det bra om Vinden håller sig på avstånd. Kärlek på avstånd helt enkelt.


Ikväll ska jag kolla på ett avsnitt av ponnyakuten och bara ta det lite lugnt. Olof ar åkt hem till sig och det känns tomt.

   

Presentation


välkommen till min blogg!
Här kan du läsa om min vardag tillsammans med min häst Stella och allt som hör vardagen till.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stella Noir

 


Ovido - Quiz & Flashcards